سرپرست اداره امور عشایر دزفول از آغاز کوچ پائیزه عشایر به این شهرستان در شمال استان خوزستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محسن پورفرخی اظهار کرد: با فرارسیدن مهرماه، کوچ پائیزه عشایر به شهرستان دزفول نیز آغاز شده است.

وی در ادامه به آغاز کوچ پائیزه عشایر از مناطق ییلاقی به دزفول اشاره کرد و گفت: کوچ پائیزه عشایر هر ساله از نیمه دوم شهریور آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

سرپرست اداره امور عشایر دزفول خاطرنشان کرد: عشایری که به دزفول کوچ می‌کنند از دو استان اصفهان و لرستان به این شهرستان می‌آیند و هشت ماه از سال را در این مناطق سپری می‌کنند.

وی در ادامه به ارائه برخی آمار‌ها در حوزه کاری خود پرداخت و تصریح کرد: جمعیت عشایری شهرستان دزفول بالغ بر 57 هزار و 840 نفر است که در قالب 9 هزار و 460خانوار به این منطقه قشلاقی کوچ می‌کنند.

این جوان نسل سومی در ادامه بیان کرد: شهرستان دزفول با دارا بودن حدود 674 هزار و 800 واحد دامی و مساحت گستردگی 3 هزار و 400 کیلومتر مربع یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های عشایری در سطح استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بازدید‌ها و اقدامات بسیار خوبی در گذشته برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش انجام شده است که این روند در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.

‌پور فرخی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر حل مشکل آبرسانی، اسکان و احداث جاده دسترسی در اولویت برنامه‌های پیشنهادی اداره امور عشایر دزفول قرار دارد و امید است دولت تدبیر و امید با تخصیص اعتبارات لازم در راستای رفع مشکلات این ذخایر انقلاب اسلامی همکاری لازم را به عمل آورد./س
برچسب ها: کوچ ، پائیز ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.