سخنگوي دستگاه قضا گفت: پرونده مهدي هاشمي در مرحله دادسرا است و بنده قاضی این پرونده به صورت تصادفی دیدم و وی اعلام كرد سخت مشغول کار بر روی این پرونده است، ضمن اينكه ابراز امیدواري كرد بتواند زودتر نواقص مورد نظر را رفع کند تا پرونده به دادگاه بازگردد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با سوالی مبنی بر اینکه چرا مدت زمان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی طولانی شده است، اظهار داشت: این پرونده در مرحله دادسرا است و بنده قاضی این پرونده به صورت تصادفی دیدم و وی اعلام كرد سخت مشغول کار بر روی این پرونده است، ضمن اينكه ابراز امیدواري كرد بتواند زودتر نواقص مورد نظر را رفع کند تا پرونده به دادگاه بازگردد.
 
وی در ارتباط با طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی، تصریح کرد: گاهی برخی پرونده‌ها نیاز به بررسی و کار بیشتری دارد بنابراین زمان بیشتری صرف رسیدگی به آنها می‌شود و از طرفی به دلیل حساس بودن رسانه‌ها و افکار عمومی روی پرونده مهدی هاشمی، باعث بوجود آمدن حواشی شده و زمان رسیدگی به آنرا طولانی کرده است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسني اژه‌ای در ارتباط با سخنان تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد مبنی بر اینکه چنانچه رئیس قوه اجازه دهند ما احکام دیوان را اجرا می‌کنیم، گفت: مکانیزم این موضوع در قانون پیش‌بینی شده است و نیاز به دستور رئیس قوه قضاییه ندارد.  
 
دادستان کل کشور در خصوص تبرئه شدن آقای م.پ تصريح کرد: افرادی در خصوص بانک آریا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و قاضی سراج هنگامی که این پرونده را در دست داشتن برخی را تبرئه کرد كه وی تبرئه نشده است.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه 20 هزار اوراق مفقود شده است، تصریح کرد: این مهم به عنوان پرونده قضایی به دستگاه قضایی و دادگاه ارجاع نشده اما اوراق باید پیدا شود تا مشخص گردد که چه اتفاقی افتاده است.  
 
وی در ارتباط با طرح دستبند الکترونیک افزود: هنوز زیرساخت‌های طرح دستبند الکترونیک به طور کامل آماده نیست و برخی از وسایل آن باید از خارج از کشور تامین شود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسني اژه‌ای در ارتباط با اینکه رئیس هیات تحقیق و تفحص در نشست خبری خود صحبت‌هایی مبنی بر اینکه انتشار سخنانش جرم محسوب می‌شود بیان کرده‌،  اظهار داشت:‌ این موضوع چنانچه جنبه عمومی داشته باشد دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود.  
 
دادستان کل کشور در ارتباط با لوایح برگشتی به دولت احمدی‌نژاد تصريح کرد:‌ این لوایح باید به مجلس برود اما این امر صورت نگرفته و معطل مانده است.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با اینکه آیا قاضی سراج در سمت قبلی خود یعنی رسیدگی به تخلف سه هزار میلیاردی قرار دارند یا خیر، گفت:‌ ابلاغ وی لغو نشده است.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: دستگاه ، قضا ، رسیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار