مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس باعث شد جایگاه تمدنی که توسط نبی مکرم اسلام(ص) ایجاد شده بود بار دیگر احیا شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد همزمان با بازگشایی مدارس در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تقارن این روز با هفته دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب و دفاع مقدس نشان داد در روی زمین می توان با عزت زندگی و پیشرفت کرد بدون اینکه تحت سلطه ابرقدرت ها بود.

وی ادامه داد: بنا به اسناد تاریخی، علم چشم پزشکی در جهان اسلام 700 سال جلوتر از اروپاست و دانشمندان بزرگی در زمینه ریاضیات، فیزیک، نجوم، فقه و پزشکی بودند که این از افتخارات جهان اسلام است.

مدیر کل اداره اوقاف با اشاره به تاریخ اسلام، شرایط و ویژگی های اعراب جاهلیت افزود: پیامبر اعظم(ص) با توجه به شرایط بد حاکم در آن زمان تمدن اسلامی را بنا نهادند و به اصلاح جامعه آن زمان پرداختند که از آن جمله میتوان به جنگ میان قبایل عرب از جمله دو قبیله اوس و خزرج که نزدیک به 200 سال سابق داشت اشاره کرد که توسط پیامبر(ص) به صلح تبدیل شد.

وی گفت: به پاس زحمات رسول اکرم(ص) است که امروز صاحب تمدن اسلامی شدیم و افق علمی برای جامعه بشری گشوده شده است.

گنابادی نژاد در خصوص اقدامات نظام سلطه اظهار کرد: نظام سلطه با مرکزیت در غرب، جریانی رقم زد تا امپراطوری و تولیت جهان را در دست گیردو به هیچ کشوری اجازه ظهور و بروز ندهد.

وی ادامه داد: شرایط تقسیمات کشوری نظام سلطه طوری طراحی شد که مرزها در تضاد قومی مذهبی باشند و این از مهمترین دستاوردهای نظام سلطه است.

گنابادی نژاد با اشاره به شرایط قبل از انقلاب در ایران بیان داشت: نظام سلطه ایران را به یک کشور مصرفی تبدیل کرده بود تا جایی که علاوه بر کالاهای مصرفی حتی پزشک از هند و پاکستان وارد می شد/س  

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، جایگاه ، تمدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.