عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: حادثه درياچه اروميه مربوط به دو استان نيست، درياچه اروميه يك حادثه و يك ترا‍ژدي ملي است چرا كه ميلياردها تن نمك در آن انباشته شده است، اكوسيستم كل منطقه مخصوصا نيمه غربي ايران در خطر است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عليرضا منادي سپيدان نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در جلسه علني امروز دوشنبه 2 مهر ماه در نطق ميان دستور خود با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: اين هفته از امام و شهيدان كه در هشت سال دفاع مقدس پوزه دشمنان به ويژه آمريكا،‌رژيم صهيونيستي، انگليس و حاميان صدام را به زمين مالديند گرامي مي‌دارم.  
 
وي افزود: برهمه قوا واجب است كه از ايثارگران و خانواده‌هايشان حمايت ويژه‌اي داشته و حقوق عقب مانده آنان مخصوصا آزادگان را پرداخت نمايند هم چنين با وضعيت حقوق و مزاياي رزمندگان و ايثارگران رسيدگي كرده و آن‌ها را مورد حمايت واقعي قرار دهند چرا كه امام(ره) فرمودند شما خانواده‌هاي شهدا چشم و چراغ اين ملت هستيد.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: البته جنگ تمام شده است اما آمريكا بايد بداند كه جهاد ما هنوز در عرصه‌هاي اقتصادي و علمي ادامه دارد.
 
منادي سپيدان ادامه داد: ما در حال حاضر 400 هزار ميليارد تومان پروژه كلنگ زني شده داريم كه با دو هزار ميليارد تومان بودجه عمراني سالانه با اين تورم 30،‌40 درصدي اگر حساب كنيم حداقل 40، 50 سال طول خواهد كشيد كه اين پروژه‌ها به اتمام برسد اين در حالي است كه اگر هم به پايان برسد آن روز اين پروژه‌ها كلنگي شده است.  
 
وي ادامه داد: ما نمايندگان مجلس كميسيون تلفيق،‌برنامه و بودجه بايد كمك كنيم كه پروژه‌هايي كه تا زير 40 درصد رشد دارند را بدون اخذ ريالي به بخش غيردولتي و افراد كارآفرين واگذار كنيم و آن‌ها نيز بدون تغيير كاربري اين پروژه‌ها را به پايان برسانند و الا اين پروژه‌ها با اين بودجه‌هاي قطره چكاني به پايان نمي‌رسند و ما نمايندگان مجلس نهم شرمنده مردم خواهيم بود.   
 
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات تاكيد كرد: برنامه پنجم توسعه ما بايد مطابق با واقعيت‌هاي اقتصادي موجود مورد توجه قرار بگيرد و آن را اصلاح كنيم.
 
منادي سپيدان با اشاره به حماسه انتخابات 24 خرداد و حضور پرشور مردم تصريح كرد: اميدوارم دكتر روحاني با حضور در مجمع عمومي سازمان ملل موفق باشند.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحران درياچه اروميه تاكيد كرد: حادثه درياچه اروميه مربوط به دو استان نيست كه صدا و سيما از دو استان دعوت مي‌كند و در مورد آن بحث مي‌شود، درياچه اروميه يك حادثه و يك ترا‍ژدي ملي است چرا كه ميلياردها تن نمك در آن انباشته شده است، اكوسيستم كل منطقه مخصوصا نيمه غربي ايران در خطر است.  
 
وي ادامه داد: هر كس كه در تهران و قزوين است فكر مي‌كند كه مشكل درياچه اروميه تنها براي آذربايجان شرقي وغربي است اما اين تصور اشتباه است چرا كه اين بحران متعلق به كل ايران است.
 
نماينده مردم تبريز، آذرشهر در پايان خاطر نشان كرد: از دولت تدبير و اميد تشكر مي‌كنم كه اولين مصوبه خود را به درياچه اروميه اختصاص دادند اما اين مصوبه‌هاي قطره چكاني دردي را دوا نمي‌كند بلكه همه مسئولان و مردم بايد بسيج شده و در راستاي احياي درياچه اروميه تلاش كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نطق ، پروژه ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار