عضو حزب مردم سالاری گفت: به نتایج سفر رئیس جمهورمان به نیویورک بسیار خوشبین هستم و قطعا گفتمان و ادبیات رئیس‌جمهورمان زمینه خوبی را برای از بین بردن ذهنیت‌های اشتباهی که نسبت به ایران به وجود آمده، در دنيا فراهم می‌کند.

"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره رویکردهای دولت يازدهم در سیاست‌ خارجی اظهار داشت: در شرايط كنوني بسیاری از کشورها نگاهی سلطه‌جویانه به جمهوری اسلامی دارند لذا ما باید براساس رویکردهای اساسی و انقلابی خود درصدد برقراری روابط مسالمت‌آمیز با سایرین عمل كنيم.

وی با بیان اینکه شرایط جهانی از بعد سیاسی در حال حاضر تفاوت‌های زیادی با گذشته كرده است، گفت: دیپلماسی ایران باید با اعتماد‌به نفس کامل و قدرت اجازه هیچ‌گونه سلطه جویی را به بسیاری از کشورها علیه خود ندهد و البته باید يادآور شد كه بهبود روابط ایران با آمریکا هرگز به معنای سلطه‌جویی آنها علیه جمهوری اسلامی نیست.

این فعال سیاسی ادامه داد: رویکرد اعتدالي دولت در راستای تامین منافع ملی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و برقراری روابط مسالمت آمیز با دنیا به عنوان رویکردي قابل قبول در سیاست داخلی و خارجی ايران مدنظر است.

قنبری با اشاره به نتايج سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: به نتایج سفر رئیس جمهورمان به نیویورک بسیار خوشبین هستم و قطعا گفتمان و مشی اعتدال‌گرایانه دولت، در پیشبرد اهداف ملی كارساز خواهد بود.

عضو حزب مردم‌سالاری در پایان تصریح کرد: ممکن است که در این سفر "حجت‌‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی" ملاقات مستقیمی با مقامات آمریکایی نداشته باشد اما گفتمان و ادبیات رئیس‌جمهورمان زمینه خوبی را برای از بین بردن ذهنیت‌های اشتباهی که نسبت به ایران به وجود آمده، در دنيا فراهم می‌کند.

گفتني است كه حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان روز دوشنبه اول مهر ماه به منظور شرکت در شصت‌ و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل، تهران را به مقصد نيويورک ترک کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار