طولاني بودن مدت زمان ترخيص کالا در بخش واردات و صادرات و صدور بخشنامه ها و دستورالعمل هاي پي درپي و متناوب موجب کندي در روند صادرات و واردات شده است.

طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: گمرک يکي از بخش هاي مهم اقتصادي هر کشور است.

وي گفت: اقدامات انجام شده در گمرک در چند سال اخير موجب شده که مسيرهاي ترخيص کالا اعم از واردات و صادرات نسبت به قبل سهل تر و روانتر شود.

اين کارشناس اقتصادي توسعه دولت الکترونيک و ايجاد بانک اطلاعاتي صادرات و واردات کالا را دو عامل موثر در روانسازي عمليات ترخيص کالا عنوان کرد.

طاهري طولاني بودن مدت زمان ترخيص کالا در بخش واردات و صادرات را از مشکلات گمرک ذکر کرد و افزود: صدور بخشنامه ها و دستورالعمل هاي پي در پي و متناوب نيز موجب کندي در روند صادرات و واردات شده است.

وي با اشاره به لزوم بازنگري در گمرک خاطر نشان کرد: بازنگري بايد با علم روز باشد چراکه گمرک سنتي ديگر کارايي نخواهد داشت.

طاهري با اشاره به پزهيز از سليقه اي عمل کردن در گمرک افزود: با پيوستن به سازمان تجارت جهاني ناچار در تغيير بعضي از قوانين گمرکي هستيم.

وي در پايان اظهار داشت: اختيارات گمرک بايد در حدي باشد که در بعضي مواقع تصميم گيري داشته باشد و هممه تصميم گيري ها بر عهده ديگر نهادها نباشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ترخیص ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار