عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينکه استراتژي اقتصاد مقاومتي کارسازتر از اقتصاد مذاكره‌اي است، گفت : در پيش گرفتن اقتصاد مقاومتي كه متكي به منابع دروني است تاثيرات قابل توجهي را نسبت به اعمال اقتصاد مذاكره‌اي دارد، چرا که اين نوع از اقتصاد، ايران را در حالت تعليق و وابستگي قرار مي‌دهد.

"مجتبي شاكري" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحقق "حماسه اقتصادي" در كشور در شش ماهه نخست سال اظهار داشت: بيانات جهت‌دهنده "مقام معظم رهبري" در خصوص حماسه سياسي در نيمه ابتدايي سال با حضور پرشور مردم در انتخابات كاملا مشهود بود.

وي به چگونگي تحقق حماسه اقتصادي در کشور اشاره و تصريح كرد: متاسفانه بنا به دلايلي از جمله كسري بودجه و شرايط نامساعد امكاناتي بعد از گذشت 6 ماه از سال جلوه‌هايي از بروز چنين حماسه‌اي در سطح عملياتي در کشور مشاهده نشده و دولت يازدهم را در اداره وضعيت موجود دچار مشكل كرده است.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با غرب در سازمان ملل اشاره و تصريح كرد: غرب در انجام مذاکره با ايران در تلاش است تا کماکان شمشير تحريم‌ها و تهديدها را بالاي سر ما نگه دارد، اما در مقابل بايد به رويکردي ديگر از مذاکره غرب با ايران در تاثيرگذاري در كاهش تحريم‌ها اشاره داشت و البته در اين ميان پيشبرد اهداف ايران در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي به مديريت رئيس‌جمهوري كشورمان در مذاكرات بستگي دارد.

وي استراتژي "اقتصاد مقاومتي" را در مقابل "اقتصاد مذاكره‌اي" كارسازتر دانست و خاطرنشان كرد: در پيش گرفتن اقتصاد مقاومتي با تکيه بر منابع دروني تاثيرات قابل توجهي را نسبت به اعمال اقتصاد مذاكره‌اي از خود به جاي خواهد گذاشت، چراکه اعمال اين نوع سياست، ايران را در حالت تعليق و وابستگي قرار مي‌دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار