سازمان لیگ بسکتبال در مجموع 20 تصمیم گیری برای فصل جدید سوپرلیگ داشت و در یکی از تغییرات امسال براساس تورم، مبلغ ورودی لیگ 20 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان لیگ بسکتبال به همراه نمایندگان باشگاهها در مجموع 20 تصمیم برای فصل جدید لیگ داشت که این تصمیمات به ترتیب تصویب آنها مرور می شوند:

1_ بهمن سلیمانی به عنوان رئیس جدید سازمان لیگ معرفی شد.

2_ قرار شد کمیته ای با عنوان "کمیته اجرایی سازمان لیگ برتر" تشکیل شود.

3- سقف تیمهای شرکت کننده در سوپرلیگ امسال، 10 تیم خواهد بود. 

4- در صورت انصراف تیمهای معرفی شده برای فصل جدید، تیم دیگری جایگزین نمی شود مگر با تعیین شرایطی که سازمان لیگ به فدراسیون اعلام می کند.

5- سقف تعداد بازیکنان هر تیم از 12 نفر به 15 نفر افزایش پیدا می کند.

6- تاریخ شروع بازیها روز پنجشنبه 16 آبان و تاریخ پایان مسابقات حداکثر روز 30 اردیبهشت سال 93 خواهد بود.

فصل عادی تا قبل از عید به اتمام می رسد

7- مسابقات فصل عادی حداکثر تا روز 26 اسفند ماه سال جاری به اتمام می رسد. 

8- تاریخ شروع مراحل پلی آف نیمه دوم فروردین سال بعد خواهد بود.

9- سازمان لیگ در مورد تعداد بازیهای مرحله اول پلی آف اختیار دارد تا براساس تعداد تیمها این مرحله را با نهایتا 3 دیدار و یا 5 دیدار برگزار کند.

10- به پیشنهاد مهدی کامرانی در اولین روز فصل از حسن نوربخش رئیس سابق سازمان لیگ و کمیته داوران تقدیر شایسته ای به عمل می آید.

11- بازیهای دور دوم پلی آف به صورت 3 برد از 5 مسابقه و بازیهای فینال و رده بندی به صورت 4 برد از 7 دیدار برگزار می شود.

یک سال بدون تیم و بازیکن با اخلاق

12- بعد از یک سال وقفه به تیم برتر اخلاف و همچنین با اخلاقترین بازیکن کاپ برتر اخلاق اهدا می شود.

13- ترتیب تیمها برای فصل جدید براساس مقامهای سال قبل مشخص شده و 2 تیم از دسته اول به علاوه افرا خلیج فارس جای تیمهای زنجان، البدر کنگ و نفت سپاهان را گرفتند.

14- بازیکنانی که در لیگهای خارجی بازی می کنند در صورت قرار داشتن در لیست اولیه یک باشگاه، ایرانی محسوب شده و در غیر این صورت یار خارجی آن تیم به حساب می آیند.

15- تمام باشگاهها ملزم به در اختیار قرار دادن بازیکنان خود به نمایندگان اعزامی به مسابقات آسیایی به عنوان یار کمکی هستند. ملاک این موضوع هم رضایت بازیکنان است.

16- مبلغ ورودی لیگ امسال با توجه به نرخ تورم از 30 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

تهران هر هفته میزبان حداقل یک بازی

17- جدول مسابقات به گونه ای تنظیم شود که در صورت امکان هر هفته یک دیدار در تهران برگزار شود. 

18- در صورتی که باشگاهی از بازیکن خارجی استفاده نکند، طبق قانون نقل و انتقالات اجازه جذب بازیکنان مازاد لیست سهمیه های ملی را خواهد داشت.
 
19- آخرین مهلت برای تحویل مدارک بازیکنان 5 آبان بوده و بعد از آن تیمها می توانند برای جذب بازیکنان مازاد در لیست ملی اقدام کنند.

20- پیش از این انتخاب میزبان در بازیهای پلی آف از دیدار سوم به بعد براساس میانگین گل بود اما امسال براساس ضوابط بین المللی، تیمی که در رده بندی مرحله مقدمانی بالاتر باشد، میزبان را انتخاب می کند.

صمد هیچ مشکلی برای بازگشت ندارد

در ارتباط با تصمیم چهاردهم برخی نمایندگان باشگاهها به طور مستقیم در مورد صمد نیکخواه و بازیکنان احتمالی دیگری که به تیمهای دیگر می روند سوال کردند که آیا بازگشت آنها بعد از مرحله مقدماتی مشکلی را برای آنها ایجاد می کند؟ که مسئولان فدراسیون تاکید کردند تا زمانی که این بازیکنان در بین 15 بازیکن ابتدایی یک تیم قرار داشته باشند هیچ مشکلی برای حضور نداشتن آنها در مرحله مقدماتی وجود ندارد.

نماینده مربیان به سازمان لیگ اضافه نمی شود
 
همچنین محمود پورشرفی رئیس کمیته مربیان پیشنهاد داد که 3 مربی را در لیست اعضای سازمان لیگ جای دهند تا نظر مربیان هم لحاظ شود.

بهمن سلیمانی رئیس جدید سازمان لیگ در این مورد تاکید کرد که مربیان بدون تیم برای این منظور در نظر گرفته شوند و در نهایت حاتمی سرمربی پتروشیمی اشاره کرد: چرا سلیمانی اعتقاد دارد که در صورت حضور مربیان دارای تیم، نظرات آنها جهت دار خواهد بود؟ با این شرایط از کجا معلوم که نماینده داوران براساس مواضع خود عمل نکرده و بحثهایش جهت دار نباشد؟ قبلا هم گفته بودم که باید نماینده ای از مربیان سوپرلیگی در سازمان لیگ باشند که مشکلات را بدانند اگر نه، هر چیزی که براساس نظر آنها تصویب شود کاربردی ندارد.

با وجود تمام این بحثها رئیس فدراسیون زیر بار اضافه شدن 3 مربی به اعضای سازمان لیگ نرفت.

هادی عامری سرپرست دانشگاه آزاد هم با یادآوری این موضوع که سال قبل تیم برتر اخلاق معرفی نشد خواستار اضافه شدن کاپ برتر اخلاق به جوایز پایان لیگ شد.

هر چند این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت اما رئیس فدراسیون تاکید کرد که متاسفانه سال قبل تیم برتر اخلاق نداشتیم.
برچسب ها: بسکتبال ، لیگ ، آبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار