معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی وسایل نقلیه برای کاهش حوادث جاده‌ای در کشور، گفت: حادثه اتوبان قم - تهران به عنوان تجربه‌ای تلخ باید زمینه تسریع در ایمن سازی جاده‌ها و به ویژه وسایل نقلیه را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری با اشاره به فعالیت‌هایی که در جریان سانحه اتوبان قم - تهران صورت گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه در جریان این سانحه دلخراش نیروهای امدادی به سرعت خود را بر سر حادثه رسانده و سریعاً با حضور مسئولان استان روند امدادرسانی انجام شد.

وی با بیان اینکه 11 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 30 نفر کادر مجرب در این حادثه به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند، تصریح کرد: هلال احمر قم و آتش‌نشانی نیز به سرعت با اعزام 12 دستگاه خودرو نجات و آتشنشانی با بیش از 45 کادر مجرب در جریان این حادثه وظیفه رفع حریق و نجات آسیب دیدگان را بر عهده داشتند.

معاون استاندار قم با اشاره به تعداد آسیب دیدگان این حادثه تصریح کرد: از همان ساعات اولیه کارگروه‌های مرتبط با این امر تشکیل شده و ابعاد مختلف حادثه و دلایل آن و همچنین کنترل روند خدمات رسانی به آسیب دیدگان را برعهده داشتند.

انصاری ادامه داد: در روند خدمات رسانی به مصدومان این حادثه در بیمارستان‌های شهر هیچ گونه خللی به وجود نیامد و روند جراحی و درمان تمام مصدومان به صورت رایگان و به سرعت با حضور کادر مجرب پزشکی استان صورت گرفت.

وی با اشاره به نقش ایمن سازی وسایل نقلیه عمومی و همچنین تقویت دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در راستای پیشگیری از حوادث جاده‌ای افزود: امروز باید با درس آموزی از این حادثه تلخ حداکثر تلاشمان را برای ارتقاء ایمنی و استاندارد سازی این محور حادثه خیز و دیگر جاده‌های مشابه را داشته باشیم./س

برچسب ها: قم ، لزوم ، ایمن ، سازی ، وسایل ، نقلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.