13قسمت دوم از مجموعه انیمیشن 26قسمتی قصه های خوب برای بچه های خوب به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صیا تولید و هم اکنون در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 13قسمت دوم از مجموعه انیمیشن 26قسمتی قصه های خوب برای بچه های خوب به تهیه کنندگی  مرکز پویانمایی صیا تولید  و هم اکنون در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.

این مجموعه برگرفته از کتاب های مرحوم مهدی آذر یزدی بوده وبه بازگویی  قصه های کهن سرزمین پهناور ما ایران می پردازد. ایده ساخت این مجموعه از آنجایی شکل گرفت که وظیفه و تلاش همه ما ایرانیان بر این است که نام و تمدن دیرینه کشور خود را همواره زنده نگه داشته و بتوانیم آن را به نسل های بعدی انتقال دهیم.

در این مجموعه سعی شده قصه های آموزنده و ضرب المثل های دیرینه خود را به زبان عامیانه و قابل درک برای سنین خردسال،کودک و نوجوان شرح داده و فلسفه ضرب المثل ها را نیز توضیح دهیم.

پیام های اصلی این مجموعه ها فرهنگ سازی درست زندگی کردن برای تمام سنین می باشد. و به کودکان بایدها و نباید های جامعه را می آموزد. به آنها یاد می دهد کلام بیهوده ای را که از انجام آن عاجز هستند به زبان نیاورند. اثرات مخرب دروغ گویی و همچنین فواید راستگویی و صداقت را به آنها یاد می دهد. روش زندگی مردم در زمان های گذشته را نشان می دهد و عدالت و ظلم حاکمان دیرینه را برای آنها به تصویر می کشد و از این قبیل موضوعات.

به دلیل درک بصری بالاتر برای مخاطب و استفاده از نرم افزارهای سه بعدی برای زیباتر نمایش دادن این مجموعه ما را بر آن داشته از تکنیک کاملا سه بعدی در ساخت آن بهره بگیریم.

داستانهای این برگرفته از کتاب هایی چون قابوس نامه، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، سندباد نامه، قصه های مثنوی و قصه های شیخ عطار می باشد.

حضور مرحوم آذر یزدی بعنوان راوی در این مجموعه به جذابیت کار افزوده و به نوعی تجلیل از مقام شامخ این نویسنده می باشد.

از عواملی که در ساخت این مجموعه ما را یاری نمودن می توان به اقای علیرضا رضائیان مدیر تولید ،ابراهیم کریمی سرپرست انیماتورها، حمید رضا حسنلو سرپرست مدلسازی ،مجتبی شایسته طراح و محمد برومند نویسند مدیر دوبلاژ اعظم امیر علی  چوبدار سرپرست گروه سه بعدی و کارگردان مجید محمدی اشهره کرد،این مجموعه در موسسه یک لحظه خیال تهیه و ساخته شده است.

لازم به ذکر است پخش  انیمیشن" قصه های خوب برای بچه های خوب" از روز جمعه 5 مهر ماه ساعت 19:10 از شبکه پویا شروع می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.