همانطور که خون ريزي هاي زياد بايد درمان شوند، انعقاد خون در رگ ها نيز مشکلاتي به همراه دارد. آيا مي دانيد لخته شدن خون در رگ ها چه عواقبي خواهد داشت؟

دکتر ابراهيم عرب، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عدم تشخيص به هنگام لخته شدن خون در سرخرگ ها مرگ بيمار را به دنبال خواهد داشت.

وي با بيان اينکه چند مسئله باعث لخته شدن خون در سرخرگ ها مي شود افزود: تصادفات، ضربه خوردن و شکستگي ها باعث اين بيماري ها خواهند شد.

وي همچنين اشاره کرد: احتمال لخته شدن خون در رگ ها بعد از انجام عمل هاي جراحي و همچنين بعد از زايمان در خانم ها نيز وجود دارد. افرادي که مبتلا به بيماري واريس هستند و يا مشکلاتي در سياهرگ هاي بدن دارند و همچنين خانم هايي که از دارو هاي خاصي استفاده مي کنند هم مستعد اين بيماري هستند.

عرب در ادامه افزود: بستري شدن به مدت طولاني و همچنين سن بالا نيز خطر ابتلا به اين بيماري را تشديد مي کنند.
عمل هاي جراحي و همچنين بعد از زايمان در خانم ها نيز وجود دارد. افرادي که مبتلا به بيماري واريس هستند و يا مشکلاتي در سياهرگ هاي بدن دارند و همچنين خانم هايي که از داروهاي خاصي استفاده مي کنند هم مستعد لخته شدن خون در رگ ها هستند.
عرب در ادامه گفت: بستري شدن به مدت طولاني و همچنين سن بالا نيز خطر ابتلا به اين بيماري را تشديد مي کنند.

اين متخصص قلب گفت: اگر اين بيماري  به صورت حاد باشد بايد به صورت اورژانسي درمان شود. در اين صورت براي بيمار استراحت مطلق تجويز خواهد شد و با درمان دارويي بعد از 3 تا 6 ماه لخته خون از بين مي رود.

وي با بيان اينکه لخته شدن خون در سرخ رگ ها بسيار خطرناک است افزود: اگر اين لخته ها در مدت 6 تا 10 ساعت رفع نشود باعث سياه شدن آن عضو مي شود و در نتيجه اگراقدام نشود باعث از بين رفتن بافت هاي بدن و قطع عضو و در مواردي هم باعث مرگ خواهد شد. اين نوع لخته خون در رگ ها به وسيله جراحي درمان ميشود.

عرب در پايان گفت: اين بيماري در 90 درصد موارد اندام هاي تحتاني و در 10 درصد اندام هاي فوقاني را تحت تاثير قرار مي دهد. لخته شدن خون در پا با درد، تورم و تب همراه است و در ريه ها علائم ريوي و تنگي نفس و در سرخرگ ها علاوه بر درد باعث تغيير رنگ عضو درگير و در نتيجه از بين رفتن بافت ها مي شود./ ح

برچسب ها: لخته شدن ، خون ، رگ ، پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
سلام من بالای پاهام چند مدت سیاه شده وتا حدی درد دارد بایدچکاربکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ده روز پيش لاپروسكوپي شدم
Iran (Islamic Republic of)
مجید احسانی
۱۷:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام .من 58 ساله که دو سال قبل دریچه میترال ترمیم کردم و دچار عارضه سفتی کف پا به همراه احساس سرما زدگی دایمی انگشتان و پشت پا. هستم که بیتابم میکنه ضمنا از قرصهای وآرفارین و مترال از بعد از عمل تا کنون و با تجویز جدی د دکتر قرصهای دیگوکسین .و اسپیر ولائکتین و asa.و فرزماید اضافه کردم ولی بی اثر لطفا راهنماییم فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام پدر من چند وقته پیش انگشت پاش زخم شد ولی خون به محض بیرون اومدن لخته شد.الان باید چیکار کنیم؟
آخرین اخبار