بهترين راهكار براي افزايش توليدات داخلي افزايش عرضه است كه باعث كنترل قيمت ها و تورم مي شود.

محمد حسين فاتحي كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:‌بهترين راهكار براي كنترل قيمت ها افزايش عرضه است كه باعث سرمايه گذاري بيشتر و توليدات با كيفيت مي شود.
وي در ادامه افزود: براي كشورهايي كه در واردات با مشكل مواجه هستند و تحريم ها در اقتصاد آن ها جايگاه مناسبي ندارند مي توان از طريق توليدات بيشتر در داخل كشور كه باعث افزايش اشتغال و توليد ملي و رفاه اجتماعي مي شود استفاده كرد.
وي تصريح كرد: به دليل وجود منافع و رفاهي كه با توليد ايجاد مي شود مي توان از طريق افزايش رفاه اجتماعي درآمد ملي و افزايش اشتغال كه وجود دارد در كنار توسعه اقتصادي كنترل و كاهش قيمت ها را به همراه داشت.
فاتحي افزود: در تمامي نيازهايي كه بخش خصوصي مد نظر دارد براي توليدات بيشتر و توسعه محيط كسب و كار و اشتغال بيشتر نياز به توصيه و ارائه راهكارهايي جديد است.
فاتحي در ادامه افزود: بنگاه هاي اقتصادي قبل از سود آ‌وري بايد به فكر شاخص هايي براي تحريك اقتصاد باشند تا به سمت توليدات بهتر و با كيفيت پيش روند محيطي را براي اشتغال مهيا سازند.
وي گفت: كاهش ريسك سرمايه گذاري و افزايش سود باعث افزايش توليد و سرمايه گذاري بيشتر مي شود.
فاتحي در پايان گفت: پارامترها و شاخص هايي كه در سرمايه گذاري تاثير گذار هستند مي توانند نرخ ارز را در حد ممكن ثابت نگهدارند و امكان تصميم گيري را براي بنگاه هاي اقتصادي به وجود آورند.
برچسب ها: عرضه ، قیمت ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار