عضو كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اينكه هم اكنون حوزه صنايع لبني كشور از عدم برنامه ريزي و نبود نظارت كافي رنج مي برد گفت: لازم است مسئولين به فكر اهداف كاري خود باشند و از منفعت شان چشم پوشي كنند.

هدايت الله ميرمرادزهي نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه مشكلات بخش صنايع لبني از دولت قبل شروع و هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: هم اكنون شاهد افزايش تقريبا هفتگي محصولات لبني هستيم كه اين مسئله ناشي از عدم برنامه ريزي، نبود نظارت و بالابودن قيمت خوراك دام مي شود.

وي به دلال بازي در اين حوزه اشاره كرد و گفت: خوراك دام توسط افراد دلال با ارز مرجع وارد و با ارز آزاد به فروش مي رسد، در حالي كه اگر دست دلالان و واسطه ها در اين حوزه كوتاه شود، قطعا قيمت محصولات نيز كاهش خواهد يافت.

ميرمرادزهي با بيان اينكه مسئولين مربوطه بايد تنها به اهداف كاري و نه منفعت خود فكر كنند، تصريح كرد: اگر مسئولين وقت خود را در اختيار سيستم كاري بگذارند و از منفعت حاصله چشم پوشي كنند، قطعا نظارت در اين حوزه افزايش يافته و عدم رعايت قانون كاهش مي يابد.

نماينده مردم سراوان و زابلي نحوه بسته بندي و بالابودن قيمت شير خام را نيز در اين مسئله بسيار موثر توصيف كرد.

وي با اشاره به اينكه بسته هاي حمايتي همچون پرداخت يارانه به اين بخش از بدنه كشور بسياري از مشكلات را كاهش مي دهد، اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه در اين بخش به وجود آمد، همين عدم پرداخت يارانه به اين حوزه بود كه لازم است با نظارت كافي دولت، يارانه به دست توليدكننده برسد تا قيمت ها ديگر اين گونه افزايش نيابد.
برچسب ها: صنایع ، شیر ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار