مديركل دارو و درمان سازمان دامپزشكي ايران، گفت: ما تاكنون با واردات داروهايي كه داراي شرايط و استانداردهاي لازم بوده اند، مخالفت نكرده ايم.

محمد حبيبي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توليد داروهاي مربوط به بيماري هاي زنبور در داخل كشور اظهار داشت: واردات دارو دستورالعمل ها و ضوابط خاصي دارد و اين نوع داروها بايد از استانداردها و شرايط لازم برخوردار باشند.

وي افزود: تاكنون موردي پيش نيامده كه دارويي تمام شرايط را داشته باشد و سازمان دامپزشكي با واردات آن مخالفت كرده باشد.

حبيبي اضافه كرد: مخالفت سازمان دامپزشكي با واردات دارو به دليل گياهي بودن تركيبات آن، با توجه به اينكه ما پيگير ثبت داروهاي گياهي و ارگانيك هستيم و براي اين كار كميسيون ويژه نيز تشكيل داده ايم، غيرممكن و درو از ذهن است.

وي تصريح كرد: اگر با واردات دارويي موافقت نشده، به طور حتم داروي مورد نظر فاقد شرايط و استانداردهاي لازم بوده است.

در همين زمينه، محسن مشكوة معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي كشور، نيز گفت: كساني كه متقاضي واردات داروهاي دامي باشند، اين تقاضا را به دفتر دارويي سازمان دامپزشكي ارائه مي كنند و پس از طي مراحل لازم اجازه ورود و مصرف آن دارو صادر مي شود.

وي افزود: مگر آنكه داروي وارداتي مشكلي داشته باشد كه در اين صورت از واردات آن جلوگيري مي شود.

مشكوة ادامه داد: تاكنون مانعي براي واردات داروهاي داراي شرايط و استانداردهاي لازم وجود نداشته است.

لازم به ذكر است؛ چندي پيش در يكي از خبرگزاري ها عنوان شده بود، با وجود تلاش فعالان حوزه تامين داروي دامپزشكي سازمان دامپزشكي مقابل پاي آن سنگ اندازي كرده و اقدام به خودتحريمي مي كند.
برچسب ها: دام ، دارو ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار