عضو هيئت رئيسه كميسيون كشاورزي مجلس، با بيان اينكه آب يك فاكتور مهم و اساسي در توسعه حوزه كشاورزي است، گفت: هم اكنون در كشور ما آب با محدوديت هاي زيادي مواجه است كه از عمده ترين آن مي توان به عدم توانايي كشت تمامي اراضي در مناطق مختلف كشور اشاره كرد.

هدايت الله مير مرادزهي نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرگاران، با بيان اينكه آب فاكتوري مهم در توسعه بخش كشاورزي است، افزود: هم اكنون در بخش هاي مختلف آب شاهد محدوديت هايي هستيم كه از آن جمله مي توان به عدم تواناي كشت تمامي اراضي در مناطق مختلف اشاره كرد.
وي تصريح كرد: اين مسئله فقط به استان سيستان و بلوچستان كه يك منطقه خشك و نيمه خشك است، محدود نمي شود بلكه بيشتر مناطق كشور با مشكل محدوديت آب مواجه هستند.
ميرمرادزهي گفت: از اين رو بايد تدبيري اساسي جهت افزايش راندمان آبياري و مدرن كردن آن انديشيد، چرا كه از اين طريق مي توان توليد را افزايش و به نوعي به خودكفايي در توليد برسيم.
عضو كميسيون كشاورزي،آب و منابع طبيعي مجلس، به جمع آوري آب باران اشاره كرد و افزود: اجراي اين طرح و پركردن چاله هاي شهر مي تواند كمك شاياني به بهبود شرايط فعلي نمايد.
 
برچسب ها: آبیاری ، کشت ، راندمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار