با گام برداشتن دولت یازدهم در مسیر رفع تحریم ها و علاقمندی کشورهای مختلف برای ارتباط با ایران راه را برای ورود گردشگران بیشتر و توسعه زیر ساخت ها هموار ساخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پاکسازی نمادین 50 غار در نخستین روز هفته گردشگری با حضور معاون گردشگری، مدیر کل طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی و اعضای انجمن غارنوردی و غارشناسان ایران و مسئولان حوزه محیط زیست استان تهران در محل غار رودافشان برگزار شد.

منوچهر جهانیان معاون گردشگری در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای برگزاری هر چه بهتر هفته گردشگری، برگزاری تورهای رایگان استان گردی با همکاری 60 دفتر خدمات مسافرتی در مقاصد و مسیرهای گردشگری استان تهران در قالب بازدید از 100 نقطه گردشگری این استان را سرآغاز برنامه های اولین روز از این هفته عنوان کرد و گفت: همزمان با روز غارهای پاک، پاکسازی نمادین 50 غار با همکاری جامع غارنوردی برای این روز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های غارنوردی به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کشور، اظهار داشت:  تاکنون 2 هزار غار در کشور شناسایی شده که از این تعداد، 1500 غار شناسنامه دار و نقشه 150 غار توسط جامعه غارنوردان تهیه شده است.

معاون گردشگری با تاکید بر اهمیت معرفی پتانسیل غار های کشور اقشار مختلف مردم از تهیه اطلس غار شناسی کشور خبر داد و افزود: اطلس غار شناسی کشور مشتمل بر موقعیت و ویژگی های فنی و تصاویر زیبای این جاذبه ها تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: با تدوین این اطلس گام موثری در جهت تامین نیاز علمی و تخصصی، پژوهشگران و علاقمندان جاذبه های گردشگری طبیعی برداشته خواهد شد.  

جهانیان در بخش دیگر از صحبت های با اشاره به پیوستگی گردشگری و آب گفت: در راستای فرهنگ سازی ضرورت صیانت و حفاظت از منابع آبی، انجمن های حامی محیط زیست به صورت نمادین در کنار دریاچه ها و تالاب ها و رودخانه ها حضور خواهند یافت.

وی با اشاره نقش دولت در توسعه صنعت گردشگری، افزود: با گام برداشتن دولت یازدهم در مسیر رفع تحریم ها و علاقمندی کشور های مختلف برای ارتباط با ایران راه را برای ورود گردشگران بیشتر و توسعه زیر ساخت ها هموار ساخته است.

معاون گردشگری در ادامه با اشاره به پیش بینی سازمان جهانی جهانگردی مبنی بر اینکه بیش از نیمی از گردشگران تا سال 2020 طبیعت گرد خواهند بود، خاطر نشان کرد: در اسفند ماه 90 اداره کل طبیعت گردی با هدف بهره برداری از پتانسیل طبیعت گردی کشور  راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در گام نخست توسعه طبیعت گردی، پروژه مطالعاتی 1100 روستای هدف گردشگری تهیه و به تصویب هیئت دولت رسید که در پی آن تا کنون زیر ساخت ورود گردشگر به 150 روستای هدف گردشگری فراهم شده است.

وی با اشاره به معرفی 80 مسیر جدید طبیعت گردی در کشور، تصریح کرد: با تعامل سازمان محیط زیست و منابع طبیعی، معاونت روستایی وزارت راه و شهرسازی، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری با بهره برداری از ظرفیت دفاتر خدمات ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نهایت ظرفیت گردشگری روستا در سایه توسعه گردشگری مجازی مورد بهره برداری قرار گرفت.

*** اولین گروه گردشگران روسی با پرواز مستقیم به ایران می آیند


جهانیان با اشاره به رشد مطلوب ورود گردشگر خارجی به کشور در یک ماهه اخیر، گفت: خط پروازی مسکو- تهران به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و اولین گروه گردشگران روسی وارد ایران خواهند شد.

وی افزود: گردشگران روس از جاذبه های گردشگری، تهران، اصفهان، شیراز و یزد بازدید خواهند کرد.

وی در ادامه از استقبال نمادین ورود گردشگران خارجی به ایران، افزود: در قالب این مراسم 10 تور خارجی به کشور وارد شده و با اهدای گل و پکیج های گردشگری ایران مورد استقبال قرار گرفتند.

معاون گردشگری کشور، با اشاره به حمایت اتحادیه هتلداران، جامعه تورگردانان، اظهار داشت: در حاشیه مراسم استقبال نمادین، اولین گردشگر خارجی که وارد کشور شد، یک شب اقامت را از اتحادیه هتلداران و جامعه تورگردانان هدیه گرفت.  

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، هفته ، غارنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار