وزير امور خارجه كشورمان در دیدار با همتای قزاقستانی خود در مورد بحران سوريه به سه دستاورد اخير، جلوگيري از جنگ، ضرورت خلع سلاح شيميايي در سوريه، منطقه و حركت به سوي يك راه حل سياسي مسالمت‌آميز اشاره كرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظريف" وزير امور خارجه روز جمعه در حاشيه برگزاري اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با وزراي امور خارجه قزاقستان، ايرلند، قبرس، جمهوري آذربايجان، پرتقال و افغانستان به طور جداگانه ديدار و گفتگو كرد.
 
مناسبات دوجانبه، راه‌هاي افزايش سطح همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري، همكاري‌هاي چندجانبه و منطقه‌اي، بررسي تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي و موضوعات مورد علاقه از محورهاي اصلي مذاكرات ظريف با همتايان وي بود.
 
در ديدار ظريف و همتاي قزاقستانی وي، طرفين از روند روبه رشد مناسبات و همكاري‌هاي في‌مابين، ابراز رضايت كرده، بر ضرورت يافتن زمينه‌هاي جديد تاكيد كردند.  
 
ظريف در اين ديدار با اشاره به روابط خوب تهران_آستانه، همكاري دو كشور در حوزه‌هاي مختلف به ويژه ترانزيت و حمل و نقل را به عنوان يك اولويت ذكر كرد.
 
وي با اشاره به اينكه دو كشور همواره در محافل بين‌المللي همكاري خوبي داشته‌اند، در خصوص مسئله هسته‌اي، فضاي مناسب موجود و گفتگوي سازنده روز پنجشنبه ايران و 1+5 را خاطر نشان کرد.
 
ظريف از نقش قزاقستان در ميزباني از مذاكرات هسته‌اي گذشته قدرداني كرد.  
 
وزير امور خارجه كشورمان در خصوص بحران سوريه به سه دستاورد اخير، جلوگيري از جنگ، ضرورت خلع سلاح شيميايي در سوريه و منطقه و حركت به سوي يك راه حل سياسي مسالمت‌آميز اشاره كرد.  
 
وزير امور خارجه قزاقستان نيز با اشاره به ايران به عنوان كشوري با پيشينه تاريخي و فرهنگي قديمي، گفت: ايران و قزاقستان همواره تعاملات تاريخي داشته‌اند و ما آماده هرگونه همكاري با ايران هستيم.
 
وي با اشاره به روابط دوجانبه خوب تهران_آستانه، تجارت ميان دو كشور را قابل توجه خواند و ابراز اميدواري كرد طرح‌هاي ترانزيتي دو كشور هرچه سريعتر اجرايي شود.
 
 وزير امور خارجه همچنين ابراز اميدواري كرد با هموار شدن زمينه‌ها و بستر لازم، سطح تجارت دو كشور بيش از پيش افزايش يابد.
 
وي در ارتباط با مسائل منطقه، نقش مهم ايران در مسئله افغانستان و اهميت استقرار ثبات و امنيت در اين كشور براي منطقه و در خصوص سوريه راه حل سياسي را مورد اشاره قرار داد.  
 
وزير امور خارجه قزاقستان با اشاره به فضاي مناسب ايجاد شده از سخنراني و لحن توام با عقلانيت و نيز محتواي سخنان رئيس جمهور اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، ابراز اميدواري كرد گفتگوهاي هسته‌اي ايران و 1+5 با موفقيت به نتيجه برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار