دبير کل جامعه اسلامي دانشجويان گفت: با توجه به شعارهاي دكتر روحاني در دوران كانديداتوري وي مبني بر اعتدال اميدواريم رفتار مخالف اين شعار رئيس‌جمهور را نداشته باشيم و اين نكته را در عزل و نصب‌ها نيز مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ضمن قدرداني از مواضع دكتر روحاني در مجمع سازمان ملل و هوشمندانه خواندن سخنراني وي اظهار داشت: در حال حاضر رسالت شوراي جامعه اسلامي چيزي جز كادرسازي نيروهاي انقلاب اسلامي در جهت آرمان‌هاي جمهوري اسلامي نيست.
   
وي افزود: اهداف اين تشكل چيزي جز گفتمان سازي فرمايشات امام و رهبري نيست و جامعه اسلامي با توجه به ظرفيت‌هاي خوبي كه در دانشگاه‌ها دارد قصد دارد تا چشم اندازهاي مد نظر امام و رهبري را ترويج دهد.   
 
دبير كل جامعه اسلامي درباره تعامل تشكل جامعه اسلامي با دولت يازدهم تصريح كرد: با تحقيقات، مشورت‌ها و رجوع به فرمايشات رهبري اين تشكل قصد دارد تا تعاملات خود با دولت را در راستاي منويات رهبري سوق دهد.   
 
اصغريان در ادامه اتصريح کرد: همانطور كه رهبر فرزانه فرمودند كمك و ياري با دولت در راستاي پررنگ شدن ارزش‌هاي اسلامي در زمينه تحقق آرمان‌ها بايد صورت پذيرد كه بعد از دوران چهار ساله دولت، شاهد جامعه‌اي اسلامي باشيم و قدم‌هاي بيشتر و پوياتري در راستاي جامعه اسلامي به معناي واقعي برداريم تا به تمدن اسلامي برسيم.   
 
وي ابراز کرد: جامعه اسلامي دانشجويان از هر اقدامي كه به دولت كمك كند اغماض نكرده و نكته قابل توجه اين است كه اگر انتقادي از طرف جامعه اسلامي صورت مي‌گيرد از جهت مخالفت با دولت نيست بلكه براي كمك بوده تا بيش از پيش به اصول و ارزش‌ها نزديك شوند و سرعت بيشتري در رسيدن به تمدن مبين اسلامي صورت پذيرد.

اصغریان با تشکر از مواضع هوشمندانه رئیس‌جمهور در سخنرانی وی در مجمع سازمان ملل، گفت: رئیس‌جمهور در مجمع سازمان ملل موضعی هوشمندانه و قابل تقدیر داشت و انجمن جامعه اسلامی دانشجویان لازم می‌داند که مراتب تشکر قشر دانشگاهی را به رئیس‌جمهور و دولتمردان در این زمینه برساند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920705000702#sthash.ZBwYjEDY.dpuf
دبير کل جامعه اسلامي دانشجويان با تشکر از مواضع هوشمندانه رئیس‌جمهور در سخنرانی وی در مجمع سازمان ملل، گفت: رئیس‌جمهور در مجمع سازمان ملل موضعی هوشمندانه و قابل تقدیر داشت و انجمن جامعه اسلامی دانشجویان لازم می‌داند که مراتب تشکر قشر دانشگاهی را به رئیس‌جمهور و دولتمردان در این زمینه برساند.   

اصغريان اظهار داشت: دولتمردان و مسئولاني كه سياست‌هاي خارجه را پيش مي‌برند اين نكته را در نظر داشته باشند كه نظام جمهوري اسلامي ايران براي كشورهاي آزاده الگو شناخته مي‌شود و مواضعي كه اتخاذ مي‌كنند به گونه‌اي نباشد كه به الگو بودن كشورمان خدشه وارد كند.

وي تصريح کرد: منظور از نرمش قهرمانانه در فرمايشات رهبري استفاده از تاكتيك‌ها و فنون سياسي بوده نه پرداختن به آرمان‌ها؛ كه برخي رسانه‌ها اين دو موضوع را به اشتباه عنوان كردند و مسئولان بايد به گونه‌اي موضع بگيرند كه تاكتيك‌ها و ديپلماسي در يك راستا باشند به گونه‌اي كه به عزت ما آسيب نرسد.

دبير کل جامعه اسلامي دانشجويان در ادامه گفت: با توجه به شعارهاي دكتر روحاني در دوران كانديداتوري وي مبني بر اعتدال اميدواريم رفتار مخالف اين شعار رئيس‌جمهور را نداشته باشيم و اين نكته را در عزل و نصب‌ها نيز مد نظر قرار دهند.   
 
اصغريان افزود: ايران همان اعتدال علوي و اعتدال مورد نظر قرآن و اسلام را از دولت انتظار دارد كه اگردكتر روحاني به اين شعار خود جامعه عمل بپوشانند نه تنها دوستان خود كه قبل از انتخابات با وي همراه بودند جذب مي‌كند بلكه ديگر اقشار نيز با وي همراه خواهند شد. 
 
 وي نكاتي را به عنوان گوشزد بيان كرد: از دكتر روحاني انتظار داريم تا بعضي از افراطيون و افرادي كه سابقه افراطي در گذشته و فتنه 88 داشتند را در دولت نپذيرد.
 
دبير كل جامعه اسلامي خاطرنشان كرد: دكتر روحاني بايد متوجه باشد هر آن چه افراطي‌ها در دولت اعتدال جاي بگيرند اميد دوستان وي به نااميدي مي‌گرايد كه البته اميدواريم شاهد اعتدال به معناي واقعي در دولت ايشان باشيم.

پس از سخنراني دبير كل جامعه اسلامي، كامران زارعي دبير بين الملل و سياست خارجي درباره اقدامات و وظايف اين واحد مطالبي را بيان كرد.
 
زارعي درباره نحوه تشكيل اين واحد اظهار داشت: دو سال گذشته مسئله تشكيل واحد بين الملل و سياست خارجي در جامعه اسلامي در ضيافت افطاري خدمت رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ايشان از آغاز به كار اين واحد استقبال كردند.  
 
وي افزود: مهمترين وظيفه واحد بين الملل و سياست خارجه جامعه اسلامي ارتباط دارد تشكل‌هاي دانشجويي جهان اسلام است كه رهبر فرزانه اين امر را بسيار مهم دانسته و اين واحد با اين رويكرد آغاز به كار كرد.
 
دبير بين الملل و سياست خارجي جامعه اسلامي تصريح كرد: وظايف كلي اين واحد طبق اساسنامه ارتباط وسيع و سازمان يافته با دانشجويان محصل و انقلابي ايران كه در كشورهاي ديگر در حال تحصيل هستند ديده شد.
زارعي در ادامه ايجاد سازو کار منسجم براي آشکارسازي اهداف اتحاديه را مهم دانست و ابراز کرد: شناسايي و جذب چهره به چهره دانشجويان براي فعاليت و ارتباط‌ گرفتن با دانشجويان سرار جهان براي صدور انقلاب ارزشمندمان، و آشناسازي ديگر تشکل‌ها در خارج از کشور با عملکرد اتحاديه انجمن اسلامي است.
وي تأکيد کرد: تدوين محتواي فکري و ايدوئولوژيک اسلامي جهت نشر و ترويج ر کشورهاي عرب و جهان اسلام و در مراحل بعد کشورهاي غير اسلامي است.
دبير بين الملل و سياست خارجي جامعه اسلامي درباره ارتباط با آمريکا خاطرنشان کرد: بايد در نظر داشت آمريکا از منافع خود نخواهد گذشت و بيان مسأله هسته اي بهانه اي بيش نيست و ارتباطي صورت نمي‌گيرد.
با پايان سخنان زارعي،علي پهلوان به عنوان دبير سياسي جامعه اسلامي  به تبيين اقدامات، اهداف و انتظارات اين واحد پرداخت.
پهلوان با اشاره به شتاب‌زده بودن عزل و نصب‌هاي دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه نبايد محل باج‌خواهي احزاب و بايد به دور از تشنج سياسي باشد.
وي اتأکيد کرد: از هيئت امنا و مسئولان دانشگاهي مي خواهيم تا در راستاي ارتقاع علمي دانشگاه‌ها گام بردارند و از هرگونه افراط بپرهيزند.
دبير بين الملل و سياست خارجي جامعه اسلامي خاطرنشان کرد: از حسن خميني که وظيفه حفظ آثار و نشر امام خميني (ره) را بر عهده دارد مي خواهيم تا صحت صحبت‌هاي هاشمي را بررسي کرده و نتيجه سخنان وي را به افکار عمومي اعلام کنند.
با اتمام سخنان پهلوان، هر کدام از واحدها اهداف و اقدامات خود را بيان کردند و به تلاش بي‌دريغ خود در راستاي هرچه بهتر شدن عملکرد اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان اذعان کردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار