"امير اثباتي" طراح صحنه‌ و لباس سينماي‌ايران در برنامه‌ي "هفت" از دوران فعاليت خود در اين حرفه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، برنامه‌سينمايي "هفت"، شب گذشته در پنجمين روز از مهر ماه در بخش قاب ماندگار با "امير اثباتي" طراح صحنه و لباس سينماي ايران به گفتگو پرداخت.

"امير اثباتي" در اين برنامه گفت: در سينما هيچ فيلمي وجود ندارد كه بدون طراح صحنه و لباس اجرا و ساخته شود، هر فيلمي بايد از اين تخصص بهره ببرد از ابتداي سينماي‌ايران، هنرمندان بزرگي در اين زمينه فعاليت مي‌كردند.

وي افزود: اما حضور يك نگاه حرفه‌اي و تخصصي به طراحي صحنه و لباس به سينماي‌ايران بعد از انقلاب شكل گرفت.

"اثباتي" از حضور خود در اين حرفه گفت: من از سال 1362 وارد اين حرفه شدم و اولين فيلم را تحت عنوان جنگ را طراحي كردم و تخصص‌‌هاي من در اين زمينه بيشتر حاصل يك تجربه بوده است.

"اثباتي" اظهار داشت: تخصص‌هاي سينما بيشتر از اينكه به مدرك نياز داشته باشد يك تجربه‌ي علمي را مي‌طلبد و به گونه‌اي كه بسياري از دستياران ما بعد از كسب تجربه موفق به ورود در حرفه طراحي صحنه و لباس مي‌شوند كه شاهد آثار درخشاني هم از آنها بوديم.

"اثباتي" در خصوص اين حرفه بيان كرد: فيلمي كه به طور مثال درباره‌ي صدر اسلام باشد با توجه به اينكه من در آن دوران نبوده‌ام يك شناخت نسبت به آن دوران پيدا كرده و بعد از آن به شناخت درباره‌ي آن طرح لباس مي‌رسم و بايد آن لباس به نحوي بازسازي شود كه براي مخاطب قابل باور باشد.

وي ادامه داد: متأسفانه به شكل جدي جايي براي جمع‌آوري طرح‌هاي لباس‌هاي آثار وجود ندارد موزه سينما در اين زمينه كوتاهي كرده است. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار