20درصد بچه‌ها در طول سال تحصيلي گرفتار سرماخوردگي و آنفلونزا مي‌شوند

دكتر حسام‌الدين نبوي‌زاده، تخصص آسم و آلرژي به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بيماري‌هاي ويروسي در فصل پاييز و زمستان بيشتر مي‌شود.

وي اظهارداشت: 20درصد بچه‌ها در طول سال تحصيلي گرفتار سرماخوردگي و آنفلونزا مي‌شوند.
البته درصد كمي از آنها مجبورند در خانه بمانند و درمان شوند.

دكتر حسام‌الدين نبوي‌زاده متخصص آسم و آلرژي گفت: رعايت اصول بهداشتي فردي هر دانش‌آموزان را تاكيد و از رفتن بچه‌هاي مريض در مدرسه خودداري كرد، دانش‌آموزان در مدرسه كه كنار هم مي‌نشينند و در كلاسي كه تهويه هوا نيست انتقال ويروس و سرماخوردگي وجود دارد.
زيرا كه يك دانش‌آموز بيمار در كلاس باعث مي‌شود همكلاسي‌ها بيمار كند.

وي به مسوولان مدارس توصيه كرد كه در هنگام زنگ تفريح حتما در و پنجره‌هاي كلاس‌ها را باز شوند تا هوا در محيط‌هاي بسته جريان پيدا كند.البته آسم شايع‌ترين دليل غيبت دانش‌آموزان در مدرسه است.

نبوي‌زاده از آسم به عنوان شايعترين بيماري مزمن در دوران كودكي نام برد اظهار داشت: اين بيماري از شايعترين علل بستري كودكان در بيمارستان و غيبت دانش‌آموزان مدرسه شده است.

وي با بيان اينكه عمده‌ترين دليل بروز آسم و آلرژي و حساسيت است افزود: از آنجا كه در فصول مختلف سال حساسيت به دلايل گوناگون بروز مي‌كند.
بنابراين بايد توجه داشت كه در فصل سرد سال نيز ويروس‌ها و بيمارهاي ويروسي براي بيماران مبتلا به آسم مشكل‌آفرين مي‌باشد.

* تشديد بيماري آسم در فصول سرد سال
سرفه‌هاي شبانه‌روزي، تنفس تند، ‌تنگي نفس، سرفه‌هاي همراه با خلط از علائم حمله آسم مي‌باشد.اين بيماري آسم در فصل سرما تشديد مي‌شود.

*آسم در تابستان علامت ندارد
وي گفت: در پاييز و زمستان به دليل تغيير هوا آسم تشديد مي‌شود.
مسوولان مدرسه بايد دانش‌آموزاني كه دچار بيماري آسم هستند را شناسايي كنند و با توجه به اينكه نيمي از سال تحصيلي در فصول سرد سال است اين دسته از دانش‌آموزان آسمي در هواي سرد و در صف‌هاي طولاني نگه ندارند و حتي از بازي كردن اين دانش‌آموزان در هواي سرد جلوگيري كنند چون هواي سرد باعث مي‌شود تا بيماري آنها تشديد شود.

* دريافت واكسن آنفولانزا يكي از راه‌هاي كنترل آسم
وي اظهار داشت: از راه‌هاي كنترل آسم به ويژه در هواي سرد را دريافت واكسن آنفولانزا را عنوان كرد.

وي اظهار داشت: واكسن آنفولانزا ترجيحا براي پيشگيري از بيماري‌هاي عفوني ايجاد مشكل در بيماران آسم دريافت واكسن ضروري باشد./ح

برچسب ها: آسم ، آلرژی ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار