با تأثیر میوه ها به صورت طبیعی بر سلامت بدن و پوست امروزه برای درمان بسیاری از بیماری ها توسط دکترها و متخصصین تغذیه تجویز می شود.

دکتر حمید عبدی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از میوه ها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود افزود: آناناس یکی از دیگر میوه هایی است که متعلق به مناطق گرمسیری کشور است و حاوی ویتامین Aو Bو C و کلسیم و فسفر و آهن و اسیدسیتریک است.

وی در خصوص درمان بیماری گفت: از آناناس برای درمان بیماری روده، یبوست، استفاده می شود و درمان زخم دهان و سینوزیت ها کاربرد دارد و همچنین گفت: به دلیل وجود آنزیم برمولین در آناناس باعث هضم غذا و سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و موجب لاغری می شود و وجود مقدار زیادی آنتی اکسید در آن برای پیشگیری از سرطان مفید است.
عبدی افزود: یکی دیگر از ویژگی های آناناس این است که خواص شکنندگی دارد و چربی های بدن را می شکند و سموم در بدن را خنثی می کند.

وی تصریح کرد: برای کسانی که به این میوه حساسیت دارند توصیه نمی شود زیرا منجر به کهیر می شود و برای خانم هایی که نزدیک زایمانشان است استفاده آن مفید نیست./ح

برچسب ها: آناناس ، بیماری ، زخم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار