هشتمین دوره مسابقات ملی موش های هوشمند با شرکت بیش از یکصد تیم در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

به گزار ش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر صادقی، معاون فرهنگی،اجتماعی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در مراسم افتتاحیه مسابقات روباتیک موش های هوشمند ابراز امیدواری کرد تا این مسابقات زمینه ساز کشف استعداد های عملی دانشجویان شده و رشد و توسعه فناوری را موجب شود.

دکتر صادقی همچنین از آمادگی کامل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برای برگزاری و میزبانی چنین مسابقاتی در سطح ملی و سراسری خبر داد .

دکتر محسن حیدریان دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش های هوشمند نيز با تاکید بر لزوم ایجاد نگاه تجاری و صنعتی در همایش های علمی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات تلاش شد تا محور های صنعتی همایش با ارتباط نزدیک با مراکز صنعتی استان پررنگ تر باشد.

وی از انعقاد قرار داد همکاری بين گروه های منتخب این دوره از مسابقات با کارخانه های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در راستای نزدیکی دبیرخانه مسابقات به کارخانه ها و مراکز تولیدی استان با حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ارتباط جدی داشته و اقدام به مکاتبه و اطلاع رسانی به صنایع استان کرده ایم.

حیدریان تجاری سازی محصولات الکترونیکی و بخصوص ربات ها را لازم دانست و گفت: ربات ها می توانند سهم قابل توجهی در صنعت را به خود اختصاص دهند و امیدواریم این کنفرانس بتواند در نوبه خود در ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه ایفای نقش کرده و تئوری های جدیدی را در این حوزه ارائه دهد.

گفتنی است در محور جنگجوی سبک وزن تیم شرکت کننده از تهران،در محور جنگجوی سنگین وزن تیم شیراز ،در محور مسیریاب تیم شهر صنعتی بین المللی سلیمانیه، در محور مین یاب تیم منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی مهدی شهر و در محور نمایشی تیم شرکت کننده از تبریز حائز رتبه برتر شدند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.