مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور امروز در محل فدراسیون والیبال برگزار شد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، برگزاری این رقابت ها در ابتدای مراسم قرعه کشی محمد رضا داور زنی  ضمن خوش آمد گویی به تمامی اعضای شرکت کننده در جلسه به صورت اجمالی در خصوص قوانین و مقررات مسابقات امسال مطالبی را عنوان کرد.

 پس از صحبت های وی منوچهر پور حسن رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال به طور کامل در مورد مصوبات آئین نامه سازمان لیگ مطالبی را عنوان کرد.

وی در ابتدا نوع ثبت نام و درج مشخصات کامل بازیکنان در فرم ارائه شده از سوی سازمان لیگ توضیحاتی را بیان کرد

**جریمه بیش از پنج درصد باید مشروط باشد

 پور حسن از نمایندگان باشگاه های حاضر در این جلسه خواست تا آئین نامه های داخلی  خود را به سازمان لیگ ارائه دهند و گفت:  اگر باشگاهی برای خود به طور اختصاصی آئین نامه دارد به ما ارائه دهد تا پس از بررسی کارشناسانه برخی موارد آن از جمله جرایم بالای پنج درصد را به تصویب برسانیم در غیر این صورت ما جرایم پیش از پنج درصد را به هیچ عنوان قبول نداریم ارسال  آئین نامه های انضباطی  ما را در این کار کمک می کند.

 وی تصریح کرد: سال گذشته باشگاه  پیکان آئین نامه انضباطی داخلی خود را برای ما ارسال کرد که پس از بررسی  موارد آن به درد اجرای سراسری از سوی سازمان لیگ نمی خورد اما آئین نامه باشگاه شهرداری ارومیه مورد تایید قرار گرفت پس تا زمانی که آئین نامه انضباطی داخلی ندارید مجاز به جریمه بازیکنان بیش از پنج درصد نیستند.

** آئین نامه لیگ را بخوانید!

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال  در این جلسه از حضار خواهش  کرد که  آئین نامه ارائه شده را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهند و اظهار داشت:  چون مسئولان باشگاه ها نسبت به خواندن آئین نامه اقدام نمی کنند اطلاعات خاصی از مسائل مختلف ندارند مربیان و بازیکنان هم به وظایف خود آشنا نیستند، پس اگر آئین نامه را به طور کامل بخوانید در طول رقابت ها به مشکل بر نمی خوریم.


** ساعت مسابقات فیکس است

 وی گفت:  طبق هماهنگی های انجام شده بازیها راس ساعت 17:00  سوت می خورد در برخی شهرها این ساعت 30 الی 45 دقیقه تغییر کند و این مساله به خاطر ساعت اذان مغرب به افق شهرهای مربوطه است.

** سالن تمرین را در ساعت مشخص ارائه دهید

پور حسن خطاب به نماینده های باشگاه ها گفت:  اگر برای ارائه سالن به تیم های میهمان و یا برای تمرین تیم مشکل دارید از همین حالا به ما اعلام کنید چون در طول مسابقات هیچ غدری پذیرفته نیست همچنین تمامی تیم ها باید از هر رنگ لباس چهار دست داشته باشند،‌چون شاهد بودیم در سنوات گذشته بازیکنان به خاطر  بروز مشکلات لباس بازی نداشتند.

** از ورود افراد به منطقه صلح خود داری شود

 رئیس سازمان  لیگ فدراسیون والیبال یاد آور شد: یکی از نکات مهم و قابل توجه رعایت نظم و انضباط در سالن و محدود  زمین مسابقه است می توان با نصب تابلوی تبلیغات از ورود افراد به کف سالن ( منطقه صلح) جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد شاهدیم افرادی غیر مسئول پشت تابلوهای تبلیغات می نشینند در بازی های امسال امیدوار م این  اتفاق تکرار نشود.

** 80 درصد توهین ها از نیمکت نشات می گیرد

منوچهر پور حسن گفت: من از جنس شما و همکارتان هستم، می دانم اگر تماشاگران در طول بازی به تیم های حریف توهین می کنند از نیمکت تیم ها نشات می گیرد،  اگر 100 درصد حرف من را قبول ندارند ولی به جرات می گویم که 80 درصد عامل توهین کردن تماشاچیان نیمکت ها هستند مربیان می توانند برای جلوگیری از بروز مسائل حاشیه ای از طریق بلند گوهای حاضر در سالن  تماشاچیان را به آرامش دعوت کنند به طور کلی نباید تیم میزبان در مقابل حرکات غیر ورزشی تماشاچیان بی تفاوت باشد ما مسابقات را به خاطر مردم برگزار می کنیم اما باید حضور آنها  کنترل شده باشد پس در اولین گام باید مواظب ورود تماشاچیان از ظرفیت سالن باشید.

** امسال لیگ با 11 تیم برگزار می شود

 رئیس سازمان  لیگ فدراسیون والیبال اظهار داشت:  با توجه به آن که مسئولان باشگاه پیشگامان کویر یزد خیلی با تاخیر انصرافشان از حضور در لیگ برتر را به ما اعلام کردند، برای جایگزین کردن فرصت کافی در اختیار نبود به همین دلیل با 11 تیم قرعه کشی را امروز انجام می دهیم، اگر در طول این مدت اتفاقی افتاد جایگزین خواهیم کرد، ولی در شرایط کنونی که 11 تیم حضور دارند در هر هفته از مسابقات یک استراحت خواهد داشت.

 وی گفت: ما برای مسابقات لیگ برتر امسال دو برنامه تهیه کرده ایم برنامه نخست، در صورتی که تیم ایران به مسابقات قهرمانی جهان صعود نکرد لیگ برتر بدون توقف ادامه پیدا می کند و نیم فصل مسابقات از 21  آذرماه تا سوم دی ماه ادامه می یابد.

** کارت بازیکنان با قرار داد سوری را صادر نمی کنیم

 منوچهر پور حسن تاکید کرد: در این جلسه اعلام می کنم که ما کارت برخی از بازیکنان تیم باریج اسانس کاشان و برخی والیبالیستهای  تیم کاله آمل صادر نخواهیم کرد چون متوجه شده ایم که قرار داد ارائه شده آنها به سازمان  لیگ سوری و بی اساس است به طور مثال  بازیکنی فصل قبل  قرار دادی با مبلغ 200 میلیون تومان بسته بود امسال با پنج میلیون تومان قرار داد منعقد کرده است این نوع همکاری غیر واقعی و سوری است.

وی گفت: ما برای کسانی که از طرف کمیته انضباطی محروم و جریمه شده اند و نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام نکرده اند  هم کارت صادر نمی کنیم.

** عقد  قرار داد با زیر 28 ساله ها راحت است

 وی گفت: مدت قرار داد بازیکنان رده سنی زیر 28 سال 2 ساله است اگر باشگاهها بخواهند در سال سوم  با این بازیکن  باز هم  همکاری  کنند همان عقد قرارداد داخلی کفایت می کند.

پور حسن گفت: بازیکنانی که با بیش از یک باشگاه  قرار داد همکاری ببندند از فصل آینده به طور خودکار محروم خواهند شد و دیگر نیازی به تشکیل کمیته انضباطی نیست

*** داور زنی:  بازیکنان  سرباز در اختیار فدراسیون هستند

 محمد رضا داور زنی در خلال صحبت های پور حسن، در خصوص بازیکنان سرباز و مشمول اطلاعاتی  را به طور دقیق در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

وی گفت: به طور کلی بازیکنان سرباز در اختیار فدراسیون هستند و فدراسیون برای آنها تعیین تکلیف می کند باید برای جذب این بازیکنان باشگاه ها با فدراسیون رایزنی کنند.

 وی تصریح کرد: ما در طول  لیگ با چند دسته بازیکن سرباز مواجه می شویم دسته نخست بازیکنان سرباز قهرمان که یا در اختیار تیم های ملی هستند یا باشگاه ها.

برخی سرباز قهرمان نیستند و چون به یگان های مربوط معرفی  شده اند باید در پست های خود شرکت کنند و حضور و غیاب شوند این دسته از سرباز ها باید با یگان های خود هماهنگ  باشد و مسئولان آن یگان در جریان  کار سرباز قرار داشته  باشند در غیر این صورت  بازیکن دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: برخی سربازها هستند که فقط  والیبالیستند و خارج از تیم های ملی کار می کنند با توجه به آن که نیروهای مسلح هم در دسته یک تیم داری می کند باید این بازیکنان با آن تیم ها همکاری می کنند به طور کلی اگر خواهان عقد قرار داد با سربازها هستند ابتدا باید با یگان های آنها هماهنگ کنید./آق

برچسب ها: مراسم ، قرعه کشی ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار