صد و پانزدهمين شماره خردنامه همشهري منتشر شد؛ دور جديد، اين نشريه شامل بخش‌هايي چون «گزارش خبري»، «تحول‌ علوم انساني»، «مصاحبه‌ ماه»، «پرونده»، «مکتوبات» و ... است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از آريا؛ اين شماره خردنامه شامل سه پرونده با عناوين «جاي پاي فکر فلسفي»، «نقدي بر تاريخ‌نگاري روشن‌فکري در ايران» و «ديالکتيک عقل و بصر» است که قطعاً مي‌تواند براي اهالي انديشه جذاب و خواندني باشد. موضوع و نويسندگان اين سه پرونده به قرار زير است:

ديالکتيک عقل و بصر: اين پرونده به بررسي رابطه سينما و علوم انساني مي‌پردازد. در اين پرونده آثاري از مجيد شاه‌حسيني، ابراهيم فياض، حسن عباسي، ناصر فکوهي، يوسفعلي ميرشکاک، بهروز فرنو، شهاب اسفندياري، مهدي ناظمي و مهدي جمشيدي منتشر شده است.
جاي پاي فکر فلسفي: اين پرونده به بررسي وضعيت آموزش فلسفه در ايران معاصر مي‌پردازد. در اين پرونده آثاري از حسين غفاري، حسن معلمي، محمدحسين شاه‌آبادي و هادي بيات قابل مطالعه است.
 
 نقدي بر تاريخ‌نگاري روشن‌فکري در ايران: در اين پرونده آثاري از عباس‌منوچهري، داريوش رحمانيان، لطف‌الله آجداني، عباس قديمي و حسين اطهري منتشر شده است.

 16 اثر از برترين آثار تازه منتشر شده در عرصه مکتوبات در بخش معرفي کتاب خردنامه، به علاقمندان کتاب‌خواني معرفي شده است. همچنين در بخش کتاب ماندگار اين شماره، کتاب «ساختار انقلاب‌هاي علميِ توماس کوهن» مورد نقد و بررسي قرار گرفته است.در بخش بازتاب نيز مي‌توانيد نقد سيد‌جواد طباطبايي به ترجمه‌ي خشايار ديهيمي از کتاب «تاريخ فلسفه‌ي سياسي» نوشته جورج کلوسکو، به بهانه اظهارات خشايار ديهيمي در شماره پيشين خردنامه در خصوص نگارنده اين مطلب را بخوانيد.

خردنامه شماره 115 در 164 چاپ شده و علاقمندان به مباحث انديشه‌اي مي‌توانند اين نشريه را با قيمت 5000 تومان از روزنامه فروشي‌هاي سراسر کشور تهيه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار