آلبوم «کوه و آب» حاصل همکاری حسین بهروزی نیا و یک آهنگساز و نوازنده چینی است که به زودی در ایران منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي)، "حسین بهروزی نیا"، ضمن اعلام این خبر گفت: «کوه و آب» عنوان اثری است که در آن من با ساز بربط و خانم«زیمیم یو» از چین با ساز«روهان» به دونوازی پرداخته ایم.
 
این نوازنده و موسیقیدان در ادامه افزود: قطعات این اثر توسط خانم«زیمیم یو» و دو آهنگساز دیگر چینی در قالب موسیقی چینی آهنگسازی شده است و ما دو نفر به اجرای آنها پرداخته ایم.
 
وی همچنین عنوان کرد: البته همانطور که می دانید گستردگی و پهناوری سرزمین چین باعث شده تنوع قومیتی جالب توجهی در این کشور وجود داشته باشد و به همین نسبت نیز می توان شاهد تنوع موسیقایی بود. ما در این آلبوم آن بخشی از موسیقی سنتی چین را اجرا کرده ایم که تفاوت بسیار زیادی با موسیقی ما ندارد.
 
بهروزی نیا ادامه داد: دونوازی ما در فرم نوازندگی چینی نیست بلکه قالب ملودی های چینی را با شیوه خودمان نواخته ایم. از این رو طعمی از موسیقی ایرانی را در نوازندگی خود من و همچنین کلیت کار می توانید بشنوید.   
 
این نوازنده بربط گفت: این کار ضبط شده و مراحل آماده سازی آن انجام شده است؛ در واقع به محض انجام مقدمات پیش از انتشار اثر در ایران، این آلبوم را در کشورم نیز منتشر خواهم کرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.