معاون خدمات فني مدير مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از پيشرفت 75 درصدي پروژه بروزرساني نقشه هاي خطوط لوله اصلي اين شركت خبر داد و گفت: با تهيه اين نقشه ها، اطلاعات توصيفي و كاربردي خطوط لوله با تمام جزئيات در دسترس سريع واحدهاي مختلف قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد راكي با بيان اين مطلب گفت: در قالب اين پروژه، نقشه هاي خطوط لوله اصلي روزميني و زيرزميني و همچنين تاسيسات موجود در مسير لوله ها از نظر داده هاي مكاني و توصيفي به روز رساني شده و اطلاعات خطوط لوله و تاسيسات جديد به نقشه هاي موجود افزوده مي شود.

 وي تصريح كرد: با تهيه اين نقشه ها، اطلاعات توصيفي و كاربردي خطوط لوله با تمام جزئيات از قبيل طول و قطر لوله، نوع سيال جرياني و ديگر مشخصات خطوط لوله تعيين و در دسترس سريع واحدهاي مختلف قرار مي گيرد.

معاون خدمات فني مدير مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، اعتبار مورد نياز اين پروژه را افزون بر 55 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اين پروژه در حوزه عملياتي شركت هاي بهره برداري نفت وگاز مسجدسليمان، كارون و مارون با موفقيت اجراء و تكميل شده است و در حوزه عملياتي شركت بهره برداري آغاجاري با پيشرفت بيش از 95 درصد، به زودي تكميل مي شود.

 راكي افرود: پروژه ياد شده در حوزه عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران نيز در دستور كار قرار دارد و به زودي آغاز مي شود.

 معاون خدمات فني مدير مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب همچنين از اجراي پروژه ايجاد سيستم اطلاعات جفرافيايي (GIS) و تبديل سيستم مختصات خبر داد و گفت: اين پروژه با اعتبار 35 ميليارد ريال و با 15 درصد پيشرفت در حال اجراست و اهدافي نظير ايجاد يك سامانه اطلاعات مكاني جامع (GIS) براي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، تبديل سيستم مختصات، تهيه نقشه هاي پوششي به روز شده جديد در گستره عملياتي اين شركت و ايجاد شبكه ژئودزي را دنبال مي كند.

 وي افزود: با اجراي اين پروژه، سهولت، سرعت و دقت در انجام عمليات نقشه برداري و دسترسي آسان و دقيق به اطلاعات مورد نياز انجام مي شود ضمن اينكه، مختصات تمام نقشه ها از سيستم لامبرت (Lambert) به سيستم مختصات UTM كه استاندارد كنوني نقشه ها در كشور است تبديل مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خطوط ، نفت ، آغاجاری ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار