يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به سفر دکتر روحانی به نیویورک گفت: در حالی که بر طبل جنگ زده می‌شد و جهان در آستانه جنگ بود، سخنراني رئیس‌جمهور برای صلح در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مانند آب سردي بر آتش افروخته شده در جهان بود.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر دکتر روحانی به نیویورک گفت: در حالی که  بر طبل جنگ زده می‌شد و جهان در آستانه جنگ بود، سخنراني رئیس‌جمهور برای صلح در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مانند آب سردي بر آتش افروخته شده در جهان بود.
 
وی ادامه داد: ایران نشان داد که پیش‌قدم برای صلح و جلوگیری از تنش در جهان است که این امر نتیجه استقامت و پایداری ملت ایران بود که در برابر تمامی فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها ایستادگی کرد.
 
کنعانی مقدم با بیان اینکه دکتر روحانی در مجمع عمومی سخنی گفت که مورد استقبال آمریکایی‌ها و به طور کلی غرب قرار گرفت، اظهار داشت: سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، خلع سلاح سیاسی همه جریان‌هایی بود که به دنبال ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی بودند.
 
وي با تاکيد بر اينکه سخنراني دکتر روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در شرايط کنوني در عرصه جهانی را ارتقاء خواهد داد،  اظهار داشت: سخنرانی رئيس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقطه عطفي براي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بین‌المللی و همچنین معادلات منطقه‌ای به شمار می‌رود.

 کنعاني‌مقدم با بيان اينکه تعامل سازنده ايران و غرب مستلزم برخورد صادقانه غربي‌ها به تعهدات و گفته‌هایشان است، تصريح کرد: نرمش قهرمانانه، خلع سلاح تمامی کسانی که با افراطی‌گری به دنبال آتش‌افروزی در جهان بودند.

وي با تاکيد بر اينکه گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا تابوی چند ساله مذاکرات و گفتگو با دولت آمریکا را شکست، اظهار داشت: برخلاف کسانی که تصور می‌کردند ایران پس از اعمال تحریم‌هاي يک جانبه غرب در موضع ضعف قرار گرفته و قدرت چانه‌زنی با دنيا را ندارد، اما اگفتگوي تلفني دکتر روحاني واوباما نشان داد که جمهوری اسلامی ایران همواره در موضع عزت و قدرت خود قرار دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: گفتگوی تلفنی اوباما و دکتر روحانی پیرامون مسائل منطقه‌ای و فی‌مابین دو کشور می‌تواند راه‌گشایی برای حماسه اقتصادی و سیاسی باشد که مدنظرمان قرار دارد که اولین قدم آن برداشتن تحریم‌ها از سوي غرب و رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار