قطعا هواداران آقاي "فرهادي" از سازمان ثبت احوال توقع دارند با اين فيلم‌ساز ايراني در جهت تغيير نامش همكاري‌هاي لازم به عمل بيايد.

باشگاه خبرنگاران، "اصغر فرهادي" بعد از مراسم كن 2013 و ناكامي در دريافت نخل طلاي اين فستيوال در مصاحبه اي گفت: اگر اسكار را به فيلم من بدهند اتفاق خوبي افتاده.(روزنامه ها)

وقتي به آقاي "فرهادي" جايزه كن را ندادند و البته به خانم "بژو" دادند و خانم "بژو" هم از آقاي "فرهادي" تشكر كرد (كه بماند!)، دل "فرهادي" از دست فرانسوي‌ها شكست و مصاحبه‌اي كرد و گفت: (اصلا ميرم اسكار مي‌گيرم تا چشمتون دربياد) البته آقاي "فرهادي" دقيقا اينجوري نگفتند ولي منظور ايشان قطع به يقين همين بوده.

همان موقع حتي به سر بعضي‌هايمان زد كه بريزيم سفارت فرانسه را بگيريم كه گفتيم بي‌خيال، خلايق هر چه لايق، ديگر اصغرمان را آنجا نمي‌فرستيم تا دلتان بپوسد.

خب! كن كه گذشت و اين كارگردان ايراني قول داده اسكار بگيرد و چشم خيلي‌ها به وعده اوست.



البته آقاي "فرهادي" دقيقا اينجوري نگفتند ولي منظور ايشان قطع به يقين همين بوده.

حتي زمزمه‌هايي به گوش مي‌رسد كه او تصميم دارد نامش را از "اصغر فرهادي" به "اسكار فرهادي" تغيير دهد تا بر همگان واضح و مبرهن شود سند شصت و شش دانگ و منقوله‌دار آكادمي در كشوي ميز ايشان است.



قطعا هواداران آقاي "فرهادي" از سازمان ثبت احوال توقع دارند با اين فيلم‌ساز ايراني در جهت تغيير نامش همكاري‌هاي لازم را به عمل آورد.



البته اگر مراسم اسكار نامش را تغيير داد و گذاشت "اصغر" چي؟!



آن‌وقت ثبت احوال بايد دوباره همكاري كند و نام كوچك "فرهادي" را پس بدهد.



با وجود تمام اين‌ها باز هم نبايد همه‌ي مسئوليت‌ها را فقط گردن آقاي "فرهادي" انداخت و لازم است در رابطه با حضور اين فيلم‌ساز در مراسم اسكار نهايت كمك‌هاي خودي به او انجام پذيرد.


به طور مثال اولا چون جايزه گرفتن از اين مراسم نسبت مستقيمي با پخش‌كننده‌ي آمريكايي اثر دارد از حوزه‌ي هنري آمريكا درخواست اشد همكاري را داريم.



و ثانيا لازم است بعضي‌ها وقتي "اوباما" در هواپيما نشسته به او زنگ بزنند و سفارش "فرهادي" را بكنند كه به اين چيزها اصطلاحا مي‌گويند لابي.



حالا روابط ما با (آنها) رو به بهبودي است بياييم و به جاي (آنها) اين بار مشت محكمي به دهان فرانسه بزنيم يعني اگر كن به ما جايزه نداد از (آنها) بگيريم و فرو كنيم توي چشم فرانسوي‌ها.


البته اگر فيلم "فرهادي" فرانسوي نباشد!


يادداشت از :ميلاد جليل زاده


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار