«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ دیماه سال 1340 محمود نوریان در شمیران به دنیا آمد. توجه خاص شهید نوریان به نماز خصوصا نماز اول وقت مثال زدنی بود. ایشان در ایامی که در تهران و مرخصی بودند جزء حلقه شاگردان معنوی عارف و اصل حضرت آیت الله حق شناس بودند و ایشان علاقه خاصی به این شهید داشتند. وی در تاریخ 4/12/64 در سن 24 سالگی در حالی که مسئولیت مهندسی و تخریب لشگر سیدالشهداء (ع) را به عهده داشت به شهادت رسید.

*وصیت‌نامه 

بسم الله الرحمن الرحیم پس از حمد و ستایش خداوند تبارک و تعالی و درود بیکران بر خاتم الانبیاء (ص) و سلام بر امامان معصوم (ع) و سلام بر امام مهدی (عج) منجی عالم بشریت و برپاکننده‌ی قسط و عدل و بر نایب برحقش امام خمینی که خداوند سایه‌ی پربرکتش را بر سر همه‌ی ملل مظلوم جهان تا ظهور آقا امام زمان (عج) مستدام بدارد.

انالله و انا الیه راجعون، ما از خدائیم و بازگشتمان به سوی خداست. وای و صد وای بر آنان که قدر خودشان را در این چند روزه دنیای فانی نمی دانند یعنی دستشان را پر نمی نمایند و به اخلاق حسنه و اعمال نیک آراسته نمی‌شوند. افسوس که دل می‌بندند و دوست می‌دارند چند روزه‌ی دنیای فانی را، همچنان دل می‌بندند که انگار چند صد سال عمر می‌نمایند غرور می‌ورزند غفلت زده‌اند و سرکشی می کنند و در نهایت از درگه‌ی خداوند رانده می‌شوند. 

شکر خدای را که باز چند صباح از عمرمان در کنار برادران عزیز و بزرگوار و «مخلص له الدین» بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه های نور علیه ظلمت گذشت، در کنار شهداء بزرگوار و گرانقدر گردان، در کنار معلولین و مجروحین و مفقودین گذشت. خدایا تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضای و خشنودی تو ندارم از سوئی به گناهانم و سراسر عمری که به بیهودگی و غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد، می‌گریم، نکند مرا نبخشی و از سوی دیگر به رحمت و فضل و بخششت نگاه می‌کنم، امیدم به رحمت و بخشودگیت زیادتر می‌شود، انشا‌الله همه‌ی مسلمین سربلند و سرافراز باشند و با دست پر به پیشگاه خداوند منان حاضر شوند.

خانواده‌ی گرامی و عالیقدرم و همسرم. عزیز و صابر، به خدا توکل کنیدکه « ومن یتوکل علی الله فهو حسبه »مرا ببخشید که حق خودرا ادا نکردم. خداوند یاورتان، مرا حلال کنید و ببخشید به همه‌ی دوستان و آشنایان سلام برسانید و حلالیت بطلبید. به همه بگوئید بیائید در جبهه‌ها که رزمندگانش با مناجاتشان فضای آنجا را عطرآگین نموده‌اند تا از غفلت های گذشته به دامن اسلام بازگردید. انشاء‌الله

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار