معاون شهرسازي و معماري وزير راه وشهرسازي با بيان اينكه برخي از قوانين شهرسازي از ريل خارج شده است و بر عكس خود عمل مي کند ، گفت : بايد اين قوانين را به مسير اصلي خود باز گردانيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پيروز حناچي در مراسم معارفه مديران دفتر نظارت بر طرحهاي توسعه و عمران و دفتر معماري ، طراحي شهري و بافتهاي واجد ارزش اين وزارت با بيان اينكه برخي قوانين شهرسازي مانند ماده 100 و ماده 5 از ريل ، خارج و به يكي از منابع درآمدي برخي شهرداري‌ها تبديل شده است ، گفت: بايد با تدوين دستورالعملي خاص كنترل اين قوانين را با هدف تامين منافع شهروندان و تصميم هاي همه جانبه به دست بگيريم و نظارت کنيم.

وي با تاكيد بر اينكه اگر تصميم هاي درستي در زمينه شهرسازي و معماري نگيريم ، در خسارت هاي پس از آن ، همه مقصر هستيم، اظهار داشت: بايد از همه امكانات موجود براي دادن اين هشدار كه نبود شهرسازي در طولاني مدت چه عواقبي دارد ؟ استفاده كنيم.

معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي برگرداندن اين معاونت را به جايگاه اصلي خود را از اهداف اصلي خود برشمرد و ادامه داد : متاسفانه در بحث كنترل بسياري از طرح ها نقص داريم و بايد روي اين موضوع تمركز كنيم ، از سوي ديگر بايد طرح هايي را تصويب كنيم كه قابليت كاربردي داشته باشند.

وي آموزش مستقيم و غيرمستقيم را براي ارتقاي جايگاه شهرسازي در كشور ضروري دانست و تصريح كرد: بايد با ايجاد منابع مالي پايدار سالم و سرمايه گذاري روي قانون ، جلوي فروش شهرسازي را بگيريم. 

آقاي حناچي با بيان اينكه به اولويت تبديل كردن شهرسازي در برنامه ها كاري دشوار است ، اظهار اميدواري کرد در شرايط كنوني با تلاش مجموعه معاونت شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي و عقلانيتي که در كشور وجود دارد ، اين مهم رخ دهد.

بر اساس پيشنهاد معاونت شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي و با حكم وزير راه و شهرسازي ؛ مسعود حمزه‌اي و فرزانه صادق مالواجرد به ترتيب به عنوان مديركل دفتر نظارت بر طرحهاي توسعه و عمران و مديركل دفتر معماري ، طراحي شهري و بافتهاي واجد ارزش وزارت راه و شهرسازي منصوب شدند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار