انجمن سينماي جوانان ايران در مراسم افتتاحيه و اهداي جوايز جشنواره تاريخ برگزاري اين جشنواره را هر سال همزمان با آغاز ماه ربيع الاول اعلام كرد و دبيرخانه دائمي آن در دل انجمن شكل گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن با اعلام اين خبر گفت: انجمن سينماي جوانان ايران در دوره جديد فعاليت هاي خود و با توجه به نظر ويژه اي كه به عكاسي به عنوان زيرساخت و مبناي زيباشناسي تصوير دارد با احياي عكاسي در دفاتر انجمن در سراسر كشور، آموزش اين هنر بصري را در سراسر كشور از سر گرفت.

ميرزاخاني گفت: در ابتدا با راه اندازي مجدد لابراتوار عكاسي در دفاتر انجمن و تجهيز آن به مواد فتوشيمي و دوربين هاي آنالوگ و ديجيتال دوره هاي آموزشي عكاسي كوتاه مدت ويژه تابستان تحت عنوان  دوره هاي تكدرس مشاغل سينمايي برگزار شد وبيش از يك هزار هنرجو در سراسر كشور جذب و عكاسي آنالوگ و ديجيتال به آنان آموزش داده شد و سپس  طرح درس عكاسي پرتره نيز آماده و به دفاتر انجمن ارائه شده تا با جذب هنرجو براي اين مقطع اين دوره را نيز عملياتي نمايند.

مديرعامل انجمن در ادامه افزود:در گام بعدي جاي خالي يك جشنواره تخصصي ملي با موضوع عكاسي در مجموعه فعاليت هاي انجمن احساس شد لذا بر آن شديم تا با توجه به قابليت هاي عكاسي طبيعت و عام بودن موضوع آن نخستين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران را برنامه ريزي كنيم كه اين اتفاق افتاد و با استقبال عكاسان و اهالي اين هنر جشنواره بطور متوالي همزمان با آغاز ماه ربيع الاول طي سالهاي 90 و 91 برگزار و در هر دو دوره كتاب فاخر و ارزشمندي از زيبايي هاي ايران عزيزمان منتشر و وارد بازار نشر شد.

دبير جشنواره ملي عكس ايران با اعلام اين خبر كه در اين دوره همچون سال گذشته  موسسه فرهنگي صبا براي به نمايش در آمدن عكسها انتخاب شده است و همچنين عكسهاي اين دوره نيز به شكل كتابي نفيس ارائه خواهد شد گفت: ان شا ا... سومين دوره اين جشنواره نيز همزمان با آغاز ماه ربيع الاول از 14 تا 28 دي ماه در موسسه فرهنگي و هنري صبا برگزار مي شود.
 
ميرزاخاني در پايان ابراز نمود با توجه به اينكه ثبت نام در اين دوره از جشنواره نيز به شكل اينترنتي انجام مي شود و مسلما وقت گيرتر از ارسال عكس به شكل چاپ شده مي باشد و اما از طرفي موجب پايين آمدن هزينه شركت عكاسان براي چاپ و ارسال مي شود، با هماهنگي انجام شده با داوران جشنواره تاريخ دريافت آثار تا پايان وقت اداري روز سه شنبه 30 مهرماه اعلام شده است.
دبيرخانه جشنواره ضمن دعوت از كليه هنرمندان عكاس براي شركت در اين جشنواره و به جاي ماندن كتابي نفيس  از زيبايي هاي ايران اعلام كرد، علاقه مندان جهت شركت در جشنواره مي توانند از طريق سايت انجمن به نشاني www.iycs.ir   از هم اكنون اقدام نمايند.

سومين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران توسط انجمن سينماي جوانان ايران  و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 14 تا 28 دي ماه  به مدت 14 روز در موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار