تا پايان سال محقق مي‌شود

اجراي برنامه جامع قلب و عروق در كشور

رئيس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت گفت:‌ برنامه جامع قلب و عروق به منظور پيشگيري از بيماري هاي قلبي - عروقي، از سوي وزارت بهداشت تا پايان سال جاري در سراسر كشور اجرا مي‌شود.

طاهره سماوات، رئيس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: به منظور اجراي برنامه جامع قلب و عروق ريسك فاكتورها در همه افرادي كه سالم هستند را چك مي كنيم.

وي با بيان اينكه طرح غربالگري فشار خون و ديابت در گذشته نيز در سراسر كشور انجام شده است، ادامه داد: برنامه جامع قلب و عروق به صورت آزمايشي در برخي استان‌ها از جمله گيلان، كردستان، تبريز، همدان و شاهرود انجام شده است و در صورت پاسخ مثبت تا پايان سال جاري در  كشور به مرحله اجرا خواهد رسيد و اگر تا كنون نيز به صورت كشوري انجام نشده به دعلت طرح پزشك خانواده بوده است.

رئيس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت در پايان با بيان اينكه ديد مردم بايد سلامت محور باشد اظهار داشت: بايد اين فرهنگ را كه مردم قبل از اينكه بيمار شوند به پزشك مراجعه كنند گسترش دهيم به طوري كه يكي از افتخارات مردم اين باشد كه تا به حال پزشك نرفته اند و اين ديدگاه منفي را به ديد مثبت تبديل كنيم كه مردم قبل از اينكه بيمار شوند و مشكلاتشان جدي شود به پزشك بروند و مشكلاتشان را حل كنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار