برنامه "گفتار فرهنگي" راديو فرهنگ سه شنبه 9 مهر به موضوع روز دحو الارض، خروج پيامبر از مدينه به قصد حجة الوداع و روز همبستگي با كودكان فلسطيني اختصاص دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومي رسانه ملي، روز 25 ذيقعده (دحوالارض) زمان گسترش يافتن زمين است، ‌در اين روز ،زمين سر از آب بيرون آورد و به گونه‌اي خشك و هموار شد تا براي سكونت مهيا شود به همين مناسبت و با توجه به اينكه در اين روز رسول اكرم صلي الله عليه و آله از مدينه به همراه هزاران حاجي به سوي مكه، به قصد حجة الوداع رهسپار شدند؛ برنامه "گفتار فرهنگي" با دكتر محمد جعفر هرندي (كارشناس تاريخ اسلام) درباره اين دو رويداد مهم تاريخي گفتگو مي كند .

همچنين به مناسبت روز همبستگي با كودكان و نوجوانان فلسطيني ارتباطي با موزه هنرهاي معاصر فلسطين و مسئول اين موزه برقرار مي شود و محمد قهرماني كارشناس مسائل فلسطين از وزارت امور خارجه درباره اهميت اين روز گفتگو خواهد كرد.

"گفتار فرهنگي" برنامه از گروه تاريخ و سياست است كه هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 تا 13 به مسائل روز و رخدادهاي تاريخي ايران و جهان اختصاص دارد.

برنامه سه شنبه "گفتار فرهنگي" به سردبيري سعيد فرح آبادي، تهيه كنندگي محمد حسين سعيدي و با اجراي ليدا وحيدي تهيه و پخش مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار