نادر سلیمانی با اشاره به این که باید فکری به حال حل معضل اکران در سینمای کودک و نوجوان کرد، گفت: جشنواره کودکان و نوجوانان، تنها مجال اکران پرشور فیلم‌ها برای مخاطب کودکان و نوجوانان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نادر سلیمانی بازیگر سینما در گفتگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره ویژگی‌های بازی در فیلم‌های کودکانه عنوان کرد: سالها است که در فیلم‌ها و سریال‌های با محوریت کودک بازی می‌کنم و این کار برای من اهمیت خاصی دارد.

بازیگر فیلم «اختاپوس» گفت: همیشه با تمام توان و انرژی در فیلم‌های کوکانه بازی می کنم و برای بهتر شدن نقش‌هایم پیشنهاداتی را مطرح می‌کنم چون دغدغه ارتباط با مخاطب کودک را دارم.

بازیگر «تتل و راز صندوقچه» که در جشنواره امسال رونمایی خواهد شد، ضمن اشاره به چگونگی ارتباط با کودکان افزود : باید به زبان کودکانه با کودکان ارتباط برقرار کرد و با دقت جواب سوالهایشان را داد. کودکان امروز ما به جای ارتباط با داستان‌ها و بازی‌های پر تحرکی که در گذشته انجام می‌شد، بیشتر جذب رایانه  و بازی‌های کامپیوتری شده‌اند. آنها تنها در خانه می‌نشینند و بدون ارتباط با دنیای بیرون، محو فضای مجازی می‌شوند. این کودکان در بزرگسالی نمی‌توانند پویا و شاداب باشند و دچار خمودگی می‌شوند.

نادر سلیمانی ضمن اشاره به این که مخاطب کودک و نوجوان را باید به سالن سینما کشاند، اظهار داشت: تداوم برگزاری جشنواره کودک و نوجوان اصفهان یک اصل مهم است چرا که با توجه به اکران محدود فیلم‌های کودکان که به جز چند فیلم کودک، سایر فیلم‌ها برای اکران فرصتی را به دست نمی‌آورند.

بازیگر فیلم‌هایی چون «دیو و دلبر» و «نصف مال من نصف مال تو» گفت: باید توجه داشت که جشنواره کودک اصفهان تنها مجال نمایش گسترده فیلم‌های کودکانه است و بچه‌ها هم با شوروهیجان به دیدن این فیلم‌ها می‌آیند.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.