بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استان فارس حد فاصل شهرستان های داراب، نی ریز، جهرم و استهبان قرار دارد که باید به عنوان یک اثر ماندگار، ثبت ملی شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، حمیدیان محمد صادق حمیدیان رئیس تشکل صادراتی خشکبار و خرما استان فارس و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق شیراز گفت: اگر سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی از این مهم حمایت کنند مراحل ثبت این منطقه سریعتر انجام خواهد شد که این امر در معرفی انجیر ایران به جهان بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی شیراز، سازمان جهاد کشاورزی فارس ، تشکل صادر کنندگان خشکبار و خرما استان فارس به دنبال ثبت این اثر ملی هستند که امیدواریم حمایت های این دو ارگان بر تسریع امر کمک کند.

این مسوول همچنین به ارائه آمار و ارقامی از وضعیت استان فارس در صادرات انجیر پرداخت و افزود: بزرگترین صادرکننده انجیر در جهان ایران است و ایالات متحده آمریکا، اتریش، هلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، برزیل، یونان و مکزیک در رده های بعدی قرار دارند.

به گفته حمیدیان بر اساس آمار منتشر شده در سال 91 بالغ بر 9 هزار و 990 تن انجیر به ارزش 38 میلیون دلار از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که این میزان 94 درصد انجیر صادراتی کشور بوده است./س

برچسب ها: ثبت ، ملی ، انجیرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.