یک روانشناس از نیاز افراد به استرس مثبت برای دقت در تصمیم گیری ها خبر داد.

  شفیق پور، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در مورد استرس گفت: اوج استرس در بینی جوانان و درباره ی سنی 15 تا 30 سال وجود داشته و آثار سو و منفی را برای این افراد به وجود می آورد.
 
وی با اشاره به این که استرس به دو نوع مثبت و منفی تقسیم می شود بیان کرد:  افراد به طور کلی به استرس مثبت نیاز دارند تا بتوانند تصمیم گیری دقیق بوده و بهترین تصمیم را بگیرند و به طور متقابل از ایجاد استرس منفی در خود جلوگیری کرده تا در تصمیم را بگیرند و به طور متقابل از ایجاد استرس منفی در خود جلوگیری کرده تا در تصمیم گیری های خود دچار مشکل نشوند.
 
 وی در مورد عواقب و آثار منفی استرس بر افراد افزود: استرس می تواند در سه حیطه ی رفتاری، جسمانی و شناختی  به فرد دچار استرس شدید می شوند  فراموشی کوتاه مدت ایجاد کرده و آسیب به حافظه فرد می رساند.
 
شفیق پر ادامه داد:  افراد دچار استرس با بالا بودن اعتماد به نفس،  خود گویی های مثبت ،تمرین مهارت حل مسئله و مراجعه به کارشناسان مربوط بی توانند استرس خود را کنترل و درمان کنند.
 
وی خاطر نشان کرد:  استرس در شهرهای صنعتی و پیشرفته نسبت به سایر شهرها بیش تر وجود داشته و افراد دچار استرس دراین شهرها نیاز به حمایت بیش تر خانواده و اطرافیان دارند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار