با موافقت نمایندگان دوفوریت لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون خدمات کشوری ارائه شده از سوی دولت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مدت اجرای آزمایشی قانون خدمات کشوری در تاریخ 1392.07.08 به پایان رسید. با این وجود دولت در صحن علنی امروز سه شنبه لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون خدمات کشوری را به بهارستان ارائه داد.
 
نماینده دولت در دفاع از این لایحه دوفوریتی گفت: در این قانون حقوق مردم، راهبردهای دولت، انتخابات و ساختار سازمانی وجود دارد و از آنجایی که مهلت اجرای آزمایشی آن به اتمام رسیده، مناسبات بین دستگاه‌های اجرایی متوقف می‌شود و اکنون با خلاء قانونی روبرو هستیم، از این رو امیدوارم نمایندگان با دو فوریت این قانون موافقت کنند.
 
در ادامه، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به عنوان مخالف این لایحه دوفوریتی گفت: قانون خدمات کشوری جزء قوانینی است که همه قوانین مجلس را تحت تاثیر می گذارد، از این رو تمدید مهلت آزمایشی برای مدت 6 ماه زیاد به نظر می‌رسد، از این رو باید زمان آن کوتاه شود.
 
پس از آن بیرانوند به عنوان موافق این لایحه دوفوریتی ضمن قدردانی از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد، گفت: آمریکا می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است در صورتی که آنها هیچ گزینه‌ای ندارند که بخواهد روی میز باشد.
 
وی افزود: با وجود اینکه اجرای آزمایشی قانون خدمات کشوری به پایان رسیده، باید با تمدید مدت اجرای آزمایشی این قانون موافقت کنیم، چرا که نمی‌توانیم تنظیم امور دستگاه‌ها را بدون قانون رها کنیم.
 
این نماینده مجلس متذکر شد: دولت حتما ظرف مدت 6 ماه این قانون را ارائه دهد تا بررسی‌های لازم در آن صورت گیرد.
 
در ادامه، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به عنوان مخالف این لایحه دوفوریتی گفت: طرح مربوط به قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی نهايی شده است و هیچ ضرورتی ندارد که بار دیگر به مدت 6 ماه اجرای آزمایشی این قانون تمدید شود.
 
وی افزود: دولت از 12 مرداد امور کشور را به دست گرفته ولی کاری جز تغییر مدیران انجام نداده است.
 
قاضی پور تصریح کرد: قانون خدمات کشوری 128 ماده و 106 تبصره دارد و به عنوان قانون مادر است، از این رو باید بگذاریم طرح کمیسیون اجتماعی در این باره به مجلس ارائه شود تا اصلاحات لازم بر روی قانون خدمات کشوری صورت گیرد، اگر اجرای آزمایشی این قانون بار دیگر تمدید شود، بازهم حقوق بسیاری از مردم ضایع می‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: موافقت ، نمایندگان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار