تعداد مراكز آموزشي و توانبخشي روزانه در كشور بسيار كم است و نياز به حمايت بخش هاي دولتي و خصوصي براي تاسيس اين مراكز داريم.

مريم زيادي لطف آبادي رئيس اداره سالمندان و ميانسالان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: به مناسبت هفته سالمندان از مركز توانبخشي و آموزشي روزانه بازديد به عمل آمد.

وي گفت: تحقيقات نشان داده است كه سپردن سالمند به مراكز توانبخشي و نگهداري شبانه مشكلات زيادي را به دنبال دارد كشورهاي غربي معتقد بودند كه سالمندان را بايد به مراكز شبانه روزي سپرد اما تحقيقات آنها نشان داده است كه حتي بيمار آلزايمري نيز بايد در بطن خانواده باشد.

لطف آبادي عنوان كرد: بايد به سالمندان در قالب مراكز روزانه آموزش و توانبخشي ارايه حذف كرد تعداد اين مراكز در كشورمان بسيار كم بوده به طوري كه در استان خراسان رضوي فقط يك مركز روزانه آموزشي و توانبخشي داريم.

وي گفت:‌نياز به حمايت هاي دولتي و خصوصي براي تاسيس مراكز آموزشي و توانبخشي روزانه سالمندي داريم بيشتر سالمندان ما خيلي ناتوان نيستند و بايد در قالب مراكز روزانه به آنها خدمات آموزشي و توانبخشي ارايه شود./ع2
برچسب ها: سالمند ، آلزایمر ، توابخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار