معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت 30 کارخانه خوراک دام به ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون و 202 هزار تن در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حسین نگهدار افزود: اعمال مدیریت کارا در بخش تغذیه و استفاده بهینه از اقلام علوفه‌ای در اثر فرآوری و تولید کنستانتره نقش زیادی در بهره‌وری واحدهای تولیدی در صنعت دامپروری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تامین خوراک دام و طیور حدود 70 درصد هزینه جاری یک واحد دامپروری را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: در راستای بهبود کمی و کیفی تولیدات شیر و گوشت قرمز و به منظور تامین نیاز دام متناسب با تولید از طریق استفاده از دانش فنی روز و به کارگیری نرم‌افزارهای تخصصی و تکنولوژی مدرن در استان مازندران 30 کارخانه خوراک دام به ظرفیت اسمی یک میلیون و 202 هزار تن در سال فعال بوده است.

وی ادامه داد: به طوری‌که تولیدات کارخانجات خوراک دام و طیور موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات دامی با متعادل کردن خوراک مصرفی و بهبود راندمان تولید از طریق بهبود روند کاهش ضریب تبدیل و به تبع آن کاهش هزینه خوراک مصرفی از طریق بالانس خوراک مصرفی در واحدهای تولیدی دام و طیور می‌شود.

نگهدار در ادامه افزود: در این راستا در سال گذشته به میزان 226 هزار و 791 تن کنستانتره گاو شیری مخصوص، کنستانتره گاو شیری درجه یک و کنستانتره گوساله‌های‌ پرواری با هدف افزایش تولیدات شیر و گوشت ناشی از متعادل شدن خوراک و کاهش هزینه‌های تولید و با استفاده از علوفه‌های موجود در کارخانجات استان تولید و در دامداری‌های استان مورد استفاده قرار گرفته است.
برچسب ها: مارندران ، خوراک ، دام ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.