عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با منطق تدبیر بر حل و فصل مواضع بین‌المللی و منافع ملی کشور رفتار نموده و دنیا بداند مواضع رئیس جمهور مواضع ملت اسلامی با سرانگشت اشاره رهبر فرزانه انقلاب است که همواره پرچم دار صلح جهانی و برائت کننده از هرگونه خشونت، ظلم، ستم و استبداد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ایرج عبدی نماینده خرم آباد در جلسه علنی امروز مجلس(چهارشنبه،‌ 10مهر) در نطق میان دستور گفت: قبل از هر چیز بعنوان فرزند لرستان تقدیر تشکر دارم از مواضع به حق آقای رئیس جمهور که در مجمع عمومی سازمان ملل با منطق تدبیر بر حل و فصل مواضع بین المللی و منافع ملی کشور رفتار نموده و منطق دیپلماسی حکومت اسلامی برخواسته از فق اسلامی را بعنوان الگویی بی بدیل از منظر جهانیان ارائه نموده است.

وی ادامه داد: دنیا بداند مواضع رئیس جمهور مواضع ملت اسلامی با سرانگشت اشاره رهبر فرزانه انقلاب است که همواره پرچم‌دار صلح جهانی و برائت کننده از هرگونه خشونت، ظلم، ستم و استبداد خواهد بود.

عبدی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس و براساس موازين اسلامی استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: ضمن آرزوی توفیق جناب عالی و آرزوی بهره مندی جهانیان از مواضع و مواهب منطقی ایران اسلامی در حل و فصل مشکلات بین‌المللی همانگونه که مستحضر هستید سوء تدبیر در مدیریت داخلی کشور مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی از معضلات داخلی کشور است و ارتباط زیادی با تحریم ندارد.

وی با بیان اینکه جناب عالی قول دادید با کلید تدبیر مشکلات کشور را حل و فصل کنید ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باعث بروز ناهنجاری‌های نگران کننده اجتماعی مانند مهاجرت افزایش اعتیاد خودکشی جوانان افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج جوانان گردیده است آمار بیکاری در برخی از استان‌های کشور است.

عبدی در ادامه بیان کرد: آقای رئیس جمهور چه برنامه‌ای برای رفع آمار بیکاری 20 درصدی در برخی از استان‌ها داريد؟ چگونه می‌خواهید این آمار را به آمار یک درصدی برخی از استان‌های دیگر نزدیک نمایید. مگر نه این است که برای مقابله با پدیده ناهنجاری اجتماعی باید به صورت هوشمند عمل کنیم و به صورت هوشمند تخصیص منابع و اعتبارات را با اولویت آمار بیکاری در استان‌های محروم قرار دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان مجلس با وضع ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه کشور دولت را در ارائه خدمت به محرومین و مناطق محروم ملزم نمایند ولی متأسفانه در سه سال گذشته از برنامه پنجم توسعه هیچ اعتباری به استان‌های محروم پرداخت نشده و در حل معضل بیکاری در این استان ها تدبیری اندیشیده نشده است.

وی ادامه داد: در وزارت خانه تحت امر آقای چیت چیان متأسفانه اخیرا مکتوبه‌ای مبنی بر توقف سدسازی در استان‌های زاگرس نشین از جمله لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و کردستان صادر شده که بسیار آزار دهنده، غیرکارشناسی، تحریک کننده و برخلاف مصالح ملی کشور است.

عبدی ادامه داد: شما حتما مستحضر هستید زاگرس یک منطقه پرجمعیت کشور است که در ارتفاعات قرار گرفته و در سال‌های گذشته با تغییر اقلیم به گرم شدن هوا سدهای طبیعی این منطقه که بصورت برف در ارتفاعات قرار داشت از بین رفته و اکثر شهرها و روستاهای این منطقه دچار بی‌آبی و کم‌آبی شدید شده‌اند و یا در خطر جدی بی آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر سدهای مذکور در استان‌های زاگرس به سرعت ساخته نشوند در سال‌های آتی باید در کنار خصوص انتقال نفت و گاز شاهد انتقاد خطوط آب شور از خلیج فارس به ارتفاعات زاگرس باشیم.

عبدی همچنین خطاب به چیت چیان گفت: از کارشناسان وزارت نیرو سوال بفرمایید چه فکری به حال بی آبی و خشکسالی روستاهای زاگرس نموده‌اند و چه برنامه‌ای برای تأمین آب شرب مردم این منطقه دارند بدانید که ما بیش از شما نگران کم آبی حور العظیم هستیم.

وی همچنین بیان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر هم از تأمین آب شرب مردم روستاهای زاگرس نشین ناتوان است و مردم با تانکر به تأمین آب غیربهداشتی برای شرب خود می پردازند.

عبدی همچنین تصریح کرد: من بعنوان خادم قوم لر و فرزند لرستان اعلام می دارم که اگر وزارت خانه تحت امر شما از اشتباه پیش آمده مبنی بر توقف سدسازی در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و کردستان سریعا عذرخواهی و این مسئله را تسهیل نکند و نسبت به تخصیص حداکثری منابع و اعتبارات درسال 92 و پیش بینی اعتبار کافی در لایحه بودجه سال 93 برای تسریع درساخت سدهای قید شده اقدام نکند عواقب هرگونه اتفاقی نگران شما خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه 93 اولین لایحه بودجه شما در دولت تدبیر است لذا حتما به حل مشکلات اجتماعی از قبیل آمار بالای بیکاری و اعتیاد و خودکشی و طلاق و مرگ و میر غیرطبیعی در لایحه بودجه به صورت هوشمند توجه ویژه داشته باید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این در موفق نمودن ماده 180 قانون پنجم توسعه و مشخص نمودن سهم استان‌های محروم از صندوق توسعه در لایحه بودجه به تأمین زیرساخت‌های تسعه در این استان‌ها اقدام نماییم تا باعث توسعه پایدار و متوازن گردد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عبدی ، قسمت ، اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار