به همت اداره كل پزشكي قانوني استان سيستان و بلوچستان كنفرانس آموزشي قوانين و مشكلات حقوق حرفه اي 18 مهر امسال با هدف افزايش سطح آگاهي و دانش كادر درماني و گروه هاي پزشكي با جنبه هاي قانوني فعاليت هاي درماني، در دانشگاه علوم پزشكي زاهدان برگزار مي شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، در اين كنفرانس كه داراي امتياز بازآموزي براي گروه هاي پزشكي، مامايي، پرستاري، دندان‌پزشكي و ... است، مباحثي همچون مستندسازي مدارك پزشكي، نظام ثبت مرگ و مير، رضايت و برائت، سقط جنين درماني، شرايط و محدوديت هاي آن، پزشك در پيشگاه قانوني به عنوان شاهد،‌كارشناس، مطلع و متهم، معاينات اختصاصي زنان و جرائم جنسي و ... مطرح مي شود.

يادآور مي شود، اداره كل پزشكي قانوني استان سيستان و بلوچستان تا كنون بيش از پنج كنفرانس آموزشي با موضوع قوانين و مشكلات حقوقي برگزار كرده كه مورد توجه گروه هاي مختلف پزشكي استان قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش با گسترش چشم گير و پيشرفت روزافزون علوم پزشكي و توسعه انواع خدمات تخصصي به بيماران و با توجه به حجم بالاي خدمات درماني از يك سو و افزايش آگاهي ها ونيز مطالبات عمومي از پزشكان و كادر درماني و خدماتي ارائه شده از سوي ديگر، شاهد طرح شكاياتي از سوي بيماران هستيم.

اين كنفرانس در راستاي افزايش سطح آگاهي همكاران پزشك و ساير حرف مرتبط با امر درمان از قوانين موضوعه در اين بخش و به تبع آن كاهش ميزان قصور پزشكي و نيز مشكلات ناشي از عدم احاطه همكاران به قوانين و در نتيجه افزايش رضايت بيماران و كاهش شكايات برگزار مي شود.

توجه به مسائل قانوني و ثبت نكات مهم جهت حفظ حقوق مصدومان در زمان معاينه و افزايش حساسيت و توجه همكاران به موراد مشابه از ديگر مباحثي است كه در اين كنفرانس مورد بحث قرار مي گيرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار