وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات غیر نفتی و تسهیل تجارت الکترونیک از مهمترین مولفه های بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،محمد نعمت زاده در مراسم نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی كشوردر اتاق بازرگانی تبریزگفت: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها که تنها از مزیت نیروی انسانی برخوردارند، از مزیت های دیگری چون منابع طبیعی فراوان و متنوع برخوردار است که مدیریت و بهره برداری درست از این منابع می تواند تاثیر مهمی در توسعه صادرات کشور و بویژه صادرات غیر نفتی داشته باشد.

وی با اشاره به توسعه چشمگیر تجارت الکترونیک در سطح جهانی گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب مخابراتی و ماهواره ای اولین گام ضروری برای توسعه تجارت اکترونیک در داخل کشور و بهره مندی از مزایای آن در فعالیت های اقتصادی و صادراتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال تولید و ارایه محصولات با کیفیت به مردم و توسعه صادرات غیرنفتی هستیم، بایستی تسهیلات بین المللی و ملی را جذب و در این حوزه بکار گیریم.

وی همچنین بر لزوم بکارگیری نیروهای متخصص و تحصیلکرده در حوزه صنعت و اقتصاد تاکید و تصریح کرد: لزوم برقراری رابطه مستمر و زنجیروار میان صنعت و دانشگاه امری بدیهی است تا بتوانیم از این طریق دستاوردهای عظیم علمی کشور در چند سال گذشته را بصورت عملی و بمنظور توسعه همه جانبه کشور در حوزه صنعت و تولید بکار گیریم.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ایران در سازمان همکاری اقتصادی (اکو) اشاره و خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یکی از بنیان گذاران این سازمان جهانی، از جایگاه مناسبی در میان 9 کشور عضو اکو برخوردار است و با توجه به اینکه در چند سال گذشته فعالیت های این سازمان اقتصادی تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار گرفته است، می توانیم با طرح موضوعات مهم اقتصادی در آن و پیگیری هدفمند این موضوعات، ظرفیت های اقتصادی بالقوه ای را از طریق سازمان اکو در کشور ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به رتبه نخست آذربایجان شرقی در صادرات کشور گفت: دست آوردها و فعالیت های آذربایجان شرقی در زمینه صادرات، با توجه به برخورداری این استان از ظرفیت های بالای صنعتی و اقتصادی و بویژه مزیت های صادراتی در مقایسه با سایر استان ها چشمگیر است/س

 

برچسب ها: توسعه ، صادرات ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.