رئيس شوراي اسلامي شهركرد با تشريح بحران كم آبي در استان چهارمحال و بختياري گفت: خشكسالي و بيابان زايي، تامين آب این استان را با مشكل مواجه كرده است.

محمدرضا بياتي در نشست علني شوراي اسلامي شهركرد با حضور مديران و كارشناسان منابع آب استان چهارمحال و بختياري افزود: كمبود و تامين آب مورد نياز مصرفي مردم با توجه به كاهش بارندگي طي سال هاي اخير و خشكسالي ها و بحراني شدن دشت هاي این استان به مشكل عمومي تبديل شده است.
وي از مسئولان استان چهارمحال و بختياري و استان هاي همجوار خواست در اجراي طرح هاي انتقال آب بين حوزه اي، مشكلات تامين آب شرب و كشاورزي مردم را به صورت كارشناسي و اصولي تر مورد توجه قرار داده و در حل مشكلاات مردم تعامل كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهركرد افزود: لازم است در اين موضوع، همايش ها و نشست هاي كارشناسي براي مردم برگزار شود تا مشكلات تامين آب و بحران كم آبي اطلاع رساني شده  و با بررسي راهكارهاي كارشناسي در سطوح بالاتر مديريتي، اقدامات تاثيرگذار انجام شود.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهركرد نيز در اين نشست گفت: توسعه شهر بر رونق زيرساخت هاست كه تامين منابع آب مورد نياز در بخش هاي شرب، كشاورزي و صنعت از اصول توسعه است.
حميد فتح اللهي با بيان اينكه دشت هاي استان چهارمحال و بختياري به وضعيت بحراني رسيده اند، تصريح كرد: مرغزار شهركرد از منبعي براي حفظ و نگهداري منابع آب به پديده و معضل زيست محيطي و دشت بزرگ خشكي تبديل شده است.
وي افزود: بحران كم آبي و مشكل در تامين آب مورد نياز شرب و كشاورزي مردم، پديده مهاجرت از استان چهارمحال و بختياري را در سال هاي آينده به مشكل اجتماعي تبديل مي كند.
فتح اللهي با بيان اينكه استان چهارمحال و بختياري به قطب گردشگري در كشور تبديل شده است، ادامه داد: كمبود آب باعث خشك شدن سرچشمه بسياري از رودها و چشمه هاي این استان شده و اين موضوع، تاثير منفي بر توسعه گردشگري مي گذارد.
به گفته وي، اجراي طرح هاي انتقال آب بين حوزه اي كه خسارت هاي فراوان و جبران ناپذيري به منابع زيرزميني آب استان وارد مي كند بايد با تعامل و همفكري مسئولان این استان، هرچه سريعتر با حركت بر مدار قانون پيگيري و جلوگيري شود.
رئيس مركز تحقيقات منابع آب و عضو هيات علمي دانشگاه شهركرد نيز در اين نشست گفت: خشكسالي، كاهش بارندگي، بحراني شدن دشت هاي استان و افزايش بيابان زايي تامين آب را در استان چهارمحال و بختياري با بحران مواجه كرده است.
حسين صمدي اظهار داشت: اجراي كارشناسي طرح هاي انتقال آب بين حوزه اي در استان چهارمحال و بختياري و استان هاي همجوار نياز به عزم ملي دارد.
اين كارشناس منابع آب در استان چهارمحال و بختياري با تشريح مشكلات اجراي تونل در طرح هاي انتقال آب در استان چهارمحال و بختياري تصريح كرد: ‌اين طرح ها بايد با لوله گذاري انجام شود.
اين نشست با حضور كارشناسان سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري و شركت آب منطقه اي این استان در محل شوراي اسلامي شهركرد برگزار شد./س
برچسب ها: خشکسالی ، تامین ، آب ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.