سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند وظیفه مهم تربیت اخلاقی و معنوی دانشجویان را بر دوش بگیرند بلکه نیازمند حوزه‌های علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، جعفر توفیقی پنجشنبه شب در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر تربیت اخلاقی و دینی دانشجویان در کنار تحصیلات علمی اظهار داشت: روشن است که دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند این وظیفه مهم را بر دوش بگیرند و نیازمند حوزه‌های علمیه هستند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید در انجام این مسئولیت سنگین مشارکت جدی داشته باشند، زیرا به یقین دانشگاه‌ها و وزارت علوم به تنهایی قادر به انجام آن نیستند؛ نظام جمهوری اسلامی نیازمند نظریات جدید در اداره یک کشور است و این مسئله نقطه قوت حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نظرات جدید اقتصادی و فرهنگی باید با کمک حوزه‌های علمیه تدوین شوند گفت: در بخش تعمیق معرفت‌های دینی، اخلاق و ایمان در میان قشر جوان به ویژه دانشجویان که سرمایه کشور محسوب می‌شوند مسئولیت مشترک میان حوزه و وزارت علوم به خوبی احساس می‌شود.

این مسئول ادامه داد: امروز دیگر معنای سنتی دانشگاه مد نظر ما نیست و حوزه‌های علمیه هم دانشگاهی عظیم هستند که طلاب و پژوهشگران دینی را تربیت می‌کنند و این در حالی است که نظام اسلامی نیازمند ایده‌ها و پژوهش‌های نوین است.

توفیقی با اشاره به توجه جهانیان به نظام جمهوری اسلامی اذعان داشت: امام خمینی(ره) بارها تاکید فرموده بودند که منظور ما از صادر کردن انقلاب صدور نظامی نیست بلکه ما می‌خواهیم ارزش‌ها و آرمان‌های خود را منتقل کنیم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید و علمای حوزوی توسط وزارت علوم متذکر شد: هدف از دیدارهای امروز همین مسئله بوده است./س

برچسب ها: قم ، تربیت ، معنوی ، دانشجو ، جعفر ، توفیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.