امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز گفت:‌ رئيس‌جمهور آمريكا بعد از تغيير مواضع نبايد تحت تاثير نخست‌وزير نظام جعلي صهيونيستي قرار بگيرد، ما منتظر حسن نيت و تاييد گفتارهاي دولتمردان آمريكايي هستيم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "كاظم صديقي" خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه، اظهارداشت: سفر رئيس جمهور و هيات همراه وي به آمريكا و شركت در اجلاس سازمان ملل نقاط مثبت و ارزشمندي به همراه داشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رئيس جمهور كشورمان به عنوان منتخب مردم متدين، انقلابي و قهرمان توانست در تريبون جهاني سازمان ملل داد مظلوميت ملت ايران را به گوش جهانيان برساند و ضمن محكوم كردن تحريم‌هاي غير قانوني ظالمانه عليه كشورمان،‌ از آرمان‌هاي ملت مظلوم فلسطين و سوريه نيز دفاع كرد.

وي در ادامه با تاكيد براينكه اسلام دين صلح و هم‌زيستي مسالمت‌آميز است اظهار داشت: در دستورات اميرالمومنين(ع) و در آيات قرآن دعوت شديم كه تا دشمن سربه سر ما نگذارد و مانعي برسر راه ما نتراشد ما با همه قرار مسالمت‌، پيمان‌هاي دفاعي و همكاري منعقد كنيم.

خطيب موقت اين هفته نمازجمعه تهران در ادامه به توصيه اميرالمومنين(ع) به مالك اشتر اشاره كرد و گفت: علي(ع) به مالك اشتر دستور داد اگر دشمن تو را به صلح فراخواند از او قبول كن اما مواظب باش اين دام و فريب نباشد، حساسيت هم در اين نكته نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به تعبير "نرمش قهرمانانه" از سوي مقام معظم رهبري تصريح كرد: تعبير زيباي نرمش قهرمانانه كه مكررا در بيانات رهبر معظم انقلاب آمده است بهترين تعبير است، ما ملتي با فرهنگ و متكي بر منطق و عقلانيت و ملتي عاطفي هستيم كه همه خلق را قائله خدا مي‌دانيم و حضرت علي(ع) نيز در اين باره به مالك اشتر فرموده‌اند "مالك، اين ملتي كه تو به آن‌ها خدمت مي‌كني يا برادران تو در دين تو هستند يا نظير تو هستند در خلق" لذا ما نه تنها از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي‌كنيم بلكه عواطف اسلامي اقتضا مي‌كند مظلوميني كه مسلمان هم نيستند ولي تحت فشار ظلم قرار دارند نسبت به آن‌ها دلسوزي داشته باشيم.

وي ادامه داد: ما دلسوز بشريتيم و جنگ را خلاف طبيعت بشر و فطرت انساني مي‌دانيم ما ملت جنگ‌طلب نبوده و نيستيم، آغازگر هيچ جنگي نبوديم، نيستيم و نخواهيم بود اما ملتي هستيم كه از امام حسين(ع) درس آموخته است تا در برابر زورگويي باج‌خواهي و افزون‌طلبي بايستيم.

خطيب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: بعد از انتخابات فضاي جديدي براي كشور پيش آمد و دولت جديد با شعار تدبير و اميد در مسائل جهاني و مسائل داخلي افكار عمومي را متوقع ساخته و همه اميد به آن دارند كه با سرپنجه تدبير بشود تحريم‌‌هاي ظالمانه برداشته شود و فضاي تنفس جديدي نه تنها براي ملت ايران بلكه براي ملت‌هاي منطقه، ملت اروپا، ملت آمريكا ايجاد شود چراكه اين ملت‌ها نيز در اين تحريم‌ها كمتر از ما ضربه نديدند، از آنجا كه اين حركت حركت قسري است قطعا دوام نخواهد آورد چراكه آن‌ها بيش از ما نياز دارند كه اين تحريم‌ها شكسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي ادامه داد: گفتگو، حركت‌هاي سياسي و برخوردهاي ديپلماسي، تاكتيك‌هايي هستند كه هر جمعيتي اشراف بيشتر، ادبيات بهتر و واقع‌بيني‌هاي خاص خود را با اتكا به پشتوانه عظيم اقتدار پيش ببرد، صاحب ابتكار است.

خطيب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: اگر رئيس‌جمهور دولتي متكي به قدرت خدا و برخوردار از توكل و سرشار از توسل به اهل بيت عصمت و طهارت باشد در هيچ فرصتي از برخورد با مشكلات مايوس و خسته نمي‌شود و چنين دولتي با چنين پشتوانه‌اي بايد با يك ابتكار و خلاقيت و با يك پيشتازي و هجمه و با تاكتيك‌هاي مدرن و جديد بتواند بر روش‌هاي خصم فائق آيد و اين چيزي است كه ما از دولت توقع داريم.

وي در ادامه اظهار داشت: همانگونه كه مقام معظم رهبري با يك تشبيه بسيار گويا مطلب را رساندند كه گفتگوهاي سياسي به لبخندها، تعارفات نيست و اين‌ها ظواهر قضيه است و هر شخصي بايد بداند رقيب و حريفش چه كسي است، اساس قضيه شناخت است، رقيب ما به سان رقيب در ميدان كشتي، همانگونه كه قهرمان كشتي زماني كه در گود حاضر مي‌شود ممكن است در مقدمات كشتي گرفتنش نرمش تاكتيكي داشته باشد اما اين نرمش نرمشي است كه مقدمه پرش است چراكه هردو مي‌دانند هدف چيست.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با بيان اينكه امروز جنگ جنگ ديپلماسي، جنگ اراده‌ها و جنگ گفتگوهاست گفت: اگر در اين جنگ متوجه باشيم كه دشمن ما دشمني است كه ضربه زدنش به ايران به ا نقلاب و بعد از انقلاب اختصاص ندارد و مسبوق به كودتاي 28 مرداد است و دائما با روش‌هاي خاص جهان سوم را ضربه‌فني كرده امروز ما اولين ملتي خواهيم بود كه شعار لاتظلمون ولا تظلمون را مي‌پذيريم.

وي ادامه داد: اميدواريم اين حركت خوب سياسي منتج به اين باشد كه هم منطقه و هم جهان را از يك بن‌بست و يك چالش و يك بحران بيرون بكشد، اين نه تنها خدمت به ملت ماست بلكه خدمت ب ملت آمريكا، اروپا و منطقه هم خواهد بود.

خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكمه بعد از مذاكره تلفني روساي جمهوري ايران و آمريكا ديديم كه كاخ سفيد بي‌صداقتي به خرج داد اظهار داشت: دو مطلب در همان ابتداي گفتگوها مشت آمريكا را باز كرد و نشان مي‌دهد اين نرمش‌ها، نرمش‌هاي افشاگرايانه است و از اول هم ما مظلوم بوديم و جنگ‌طلب نبوديم.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي ادامه داد: آمريكايي‌ها بعد از اين مذاكره تلفني مطرح كردند كه مسئله گزينه نظامي هنوز هم روي ميز است و از سوي ديگر نيز اظهار داشتند مذاكره تلفني معلول تحريم‌هاي شكننده است كه در اينجا بايد پاسخ داد اگر اين فشارها كارساز بود بايد در سال 90 كه شما اعلام كرديد تحريم‌هاي فلج‌كننده را اعمال مي‌كنيد ملت ايران عقب‌نشيني مي‌كرد ولي با اعمال بي‌رحمانه‌ترين تحريم‌ها ديديد كه ملت ايران عقب‌نشيني نكرد، اين مسئله را به وضوح عرض مي‌كنم كه ملت ايران ملت صلح‌طلب، دلسوز، عاطفي و ملتي است كه از آدم‌كشي و خونريزي و هرنوع حركتي كه به زيان بشريت باشد نفرت دارد.

وي با بيان اينكه ما به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و نيستيم اظهار داشت: ما نيز معتقديم سلاح‌هاي هسته‌اي بايد از ميان برداشته شود اما معتقديم كه از حقوق حقه خود در استفاده از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي و در حفظ اصول خود عقب‌نشيني نكرده و نخواهيم كرد.

خطيب موقت نمازجمعه تهران خطاب به مقامات آمريكايي اظهار داشت: من به دولتمردان و رئيس‌جمهور آمريكا نصيحت مي‌كنم و مي‌گويم رژيم اسرائيل يك رژيم جعلي است و به هيچ وجه قدرت مقاومت ندارد شاخ اين رژيم جعلي در برابر حزب‌الله شكست و اسطوره بودنش به افسانه بودن تبديل شد و سحر شكست‌ناپذيري‌اش ابطال شد و 8 روز پيشتر نتوانست با مردم غزه دست و پنجه نرم كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي تصريح كرد: از اين رو رئيس‌جمهور آمريكا بعد از تغيير مواضع نبايد تحت تاثير نخست‌وزير اين نظام جعلي ضعيف و زبون قرار گيرد و به همين زودي لحن خود را تغيير دهد، بيايد و با ايران دست به دست هم دهند و تحريم‌ها را بشكنند، ما گفتار تنها را معيار نمي‌بينيم و منتظر حسن نيت و تاييد گفتارهاي دولتمردان آمريكايي هستيم.

خطيب موقت نمازجمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت هفته نيروي انتظامي اظهار داشت: نيروي انتظامي در هر كشوري مايه امنيت و آرامش در مقابله با شرارت‌هاست و كار پليس امروز عبادت است و جزو برترين عبادت‌ها به حساب مي‌آيد.

وي در ادامه با بيان اينكه زحمات نيروي انتظامي در مقاطع مختلف قابل ستايش است گفت: اما من يك توصيه برادرانه به همه نيروهاي انتظامي كه همانند سلسله اعصاب در كشور عهده‌دار اين وظايف سنگين هستند دارم، توصيه مي‌كنم نيروي انتظامي ادب، نزاكت، تواضع و مهرباني با همه مردم خصوصا كساني كه احيانا به مناسبت‌هايي در حيطه اقتدار پليس قرار مي‌گيرند را رعايت كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي تصريح كرد: بي‌نزاكتي، سرقت و شرارت اشرار اين زمينه را ايجاد نمي‌كند فرد به پليس هم مانند آن‌‌ها برخورد كند، قانون شمشير نافذ است كه كار خودش را مي‌كند و اجراي قانون وظيفه پليس است اما رعايت اخلاق و معنويت براي نيروي انتظامي در صدر مسائل است.

وي تاكيد كرد: رعايت اخلاق اسلامي ادب و نزاكت اجتماعي جزو وظايف اصلي همه ما و خصوصا پليس است كه پيشاني حكومت به حساب مي‌آيد و برخوردهايش زود منعكس مي‌شود.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در بخش ديگري از خطبه‌‌هاي اين هفته خود ضمن تبريك به مناسبت فرارسيدن آغاز سال تحصيلي جديد اظهار داشت: به فضل الهي بار ديگر اين جبهه‌ها و سنگرها آماده فعاليت شد و سربازان مملكت و سربازان ساختن كشوري آزاد، آباد، مسلمان، با معنويت، با فرهنگ و تمدني بي‌بديل در انتظار مديريت خوب آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست.

وي با تاكيد براينكه امروزه فضاي كشور اقتضا مي‌كند كه يك فضاي آرام، اخلاقي و معنوي و عرفاني باشد اظهار داشت: بايد مسابقه در علم جزو اولويت‌ها باشد و تاكيد ما به اقتدار داخلي،‌ توليد داخلي و رفع موانع پيشرفت امور اقتصادي در گرو دانش‌بنيان شدن آن‌هاست، دانشگاه‌ها جاي حزب‌بازي، اتاق جنگ و شكاف‌هاي عميق نيست و همه بايد هدفشان و رقابت‌هايشان در مسير معنويت و علم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در پايان به جشن عاطفه‌ها اشاره كرد و گفت: بحمدلله مردم عاطفي و مومن ما در دنيا به خدمت به ضعفا و كمك به مستمندان سرآمد هستند و انشالله بيش از سابق در اين مسابقه خداپسندانه شركت مي‌كنند و براي كم‌درآمدها فضايي به وجود مي‌آورند كه آن‌ها احساس كمبود و تحقير نكنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنين در بخشي از خطبه‌هاي نماز جمعه این هفته با اشاره به مباحث برخي از آثار و حكمت‌هايي كه براي نماز و مقدمات آن منظور شده است اظهار داشت:در اذان و اقامه با لفظ جلاله الله شروع مي‌كنيم و به الله هم پايان مي‌دهيم، الله اكبر اول است و لااله الاالله آخر است، هوالاول والاخر و هو الظاهر و الباطن.

وي تصريح كرد: ما نیز هر کاری را شروع می‌کنیم باید با نام و یاد خدا و برایرضای او باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين صدیقی با بیان اینکه اذان و اقامه دو نفخ صور اسرافیل است، گفت: با يك دمي همه نفوس مي‌ميرند و با يك دمي همه مردگان زنده مي‌شوند، اذان نفخه اولي است، بدین معنا که ما از خود اراده و نقشي نداريم و همان گونه كه ميت تسليم محض است در برابر غسال، ما نیز در برابر پيشگاه خدا اعلام تسلیم مي‌كنيم.

خطيب موقت نمازجمعه تهران تصريح كرد: آخرين فراز قبل از اقامه نماز مي‌گوييم قدقامت الصلاة، نماز خواندني نيست نماز را بايد برپا كرد نماز ستون و استوانه است، دين ما اين ستون را لازم دارد لذا تعبير قدقامت است با لفظ قد مي‌گوييم و به لفظ ماضي ادا مي‌كنيم، نمي‌گوييم يقوم تقوم الصلاة.

خطیب نماز جمعه در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به لیالی چله حضرت موسی در کوه طور گفت: خوشا به حال کسی که در این شب‌ها به تهجّد و عبادت می‌پردازد. اگر تاکنون موفق نبودیم این قطعه آخر را مغتنم بدانیم. برخی برای اینکه نافله و نماز شب‌شان فوت نشود آن را با نذر بر خود واجب می‌کنند، کسی که نافله را بر خود واجب کند خدای متعال او را دائم در حال عبادت می‌نویسد.

حجت‌الاسلام والمسلمين صدیقی با بیان اینکه همراهی خدا با متقین و صابرین بیش از همراهی با همه مخلوقات است، تصریح کرد: امام زمان(عج) چشم ناظر خداست و در همه حالات، ما در محضر شریف وی هستیم ولی وقتی در نماز می‌ایستیم همراهی ایشان خاص است پس همیشه همراه امام‌تان باشید تا حال نماز داشته باشید.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار