رئيس دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينکه خوشبختانه در تمام حيطه‌هاي مربوط به حمايت از اقتصاد دانش‌بنيان، گام‌هاي خوبي در حال برداشته شدن است، گفت: آينده روشني براي فناوري‌هاي نوين از جمله فناوري نانو پيش‌بيني مي‌شود.

 به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور در حاشيه مراسم افتتاح ششمين جشنواره فناوري نانو در گفتگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌هاي دولت براي حمايت از اقتصاد دانش‌بنيان گفت: مطمئناً پايه‌هاي رونق اقتصادي که يکي از اهداف دولت تدبير و اميد در کشور است، نه بر مبناي درآمدهاي مبتني بر رانت، بلکه بايد با اتکا بر فناوري‌هاي نوين بنا نهاده شود.

وي در ادامه افزود: در همين راستا، ايجاد رابطه قوي ميان دانش، فناوري و بازار از سياست‌هاي استراتژيک دولت است.
 
نهاونديان حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان، ‌ايجاد نهادهايي که تامين مالي اين شرکت‌ها را به عهده گيرند، برقراري پيوند بين شرکت‌هايي که با فناوري نوين تأسيس شده‌اند با تشکل‌هاي اقتصادي کشور و ايجاد رابطه بين صنايع سنتي با فناوري‌هاي جديد را از جمله اقدامات و گام‌هاي بزرگي دانست که بايد در جهت حمايت از اقتصاد دانش بنيان در کشور برداشته شود.
 
رئيس دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينکه باز کردن بازارهاي جديد و ايجاد ارتباط ميان اقتصاد نوين و آنچه که امروز در دنيا مي‌گذرد از جمله موارد مهمي است که بايد صورت گيرد، تصريح کرد: لازمه اين کار آن است که روابط بين‌المللي و مناسبات خارجي مساعد براي اين همکاري وجود داشته باشد.
 
وي با اشاره به اينکه خوشبختانه در تمام حيطه‌هاي مربوط به حمايت از اقتصاد دانش‌بنيان، گام‌هاي خوبي در حال برداشته شدن است، گفت: آينده روشني براي فناوري‌هاي نوين از جمله فناوري نانو پيش‌بيني مي‌شود.
 
نهاونديان در پاسخ به سوالي در خصوص شايعاتي درباره معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: اين معاونت با قوت بيش از گذشته به کار خود ادامه مي‌دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار