معاون علمی فناوری رییس جمهور روز سه‌شنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که روز سه‌شنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم شد، از ارتقای نظام ارزیابی دانش‌بنیان از خردادماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر ارزیابی بر فناوری و رشد شرکت، از نظر فروش و اشتغال هم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ارزیابی و به آن امتیاز داده می‌شود.

معاون رییس جمهور این اظهارات را در تماس تلفنی شهروندی از مشهد که با مشکل تایید نشدن طرح هوشمند گرمایشی از سوی دانش‌بنیان روبرو شده است بیان کرد.

شرکت این شهروند مشهدی اقدام به تولید طرح سیستم‌های هوشمند گرمایشی جایگزین بخاری کرده که با وجود اقدام لازم برای مجوز دانش بنیانی هنوز تایید نشده است.

دهقانی در پاسخ به شهروند از تهران که خود را دبیر معرفی کرد و طرح پیشنهادی برای کاهش آلودگی داشت، گفت که این طرح در گفتگو با شهردار تهران مطرح می‌شود.

معاون رییس جمهور در پاسخ به گلایه پژوهشگر زن که در حوزه نانو برای کسب تسهیلات با وعده‌های سراب روبرو شده است، گفت: همت شما را تحسین می‌کنم، اما همه موضوعات پیگیری می‌شود و تا یک ماه آینده نتیجه آن مشخص می‌شود. اصل کار ما صداقت و تعهد به وعده‌های داده شده است که در این راستا عزم ما جدی است.

دهقانی این را هم گفت که من خودم شرکت دانش بنیان داشتم و مشکلات را متوجه می‌شوم و تجربه البته یکسالی هست که از آن خداحافظی و سهام خود را واگذار کردم.

معاون رییس جمهور درباره استفاده از ظرفیت سربازان وظیفه در شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از کمک‌های ارزشمندی که ستاد کل نیرو‌های مسلح با موافقت رهبری انجام داد، این بود که شرکت‌های دانش بنیان که نیرو‌های کلیدی آن مشمول سربازی می‌شود با تاییدیه معاونت علمی سربازی خود را در همان شرکت بگذارند و یک نیروی متخصص و کلیدی شرکت کار فناورانه خود را انجام دهد که هر سال ٨٠٠ نفر مشمول آن می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون که تعداد شرکت‌های دانش بنیان به حدود هشت هزار و ۵٠٠ شرکت رسیده است و با موافقت اولیه و اصولی از ستاد کل امیدواریم ظرفیت سرباز فتاور نیرو‌های کلیدی شرکت‌های دانش بنیان به ظرفیت ١٠ هزار شرکت افزایش یابد.

حجت السلام احمد صالحی رییس مرکز نظارت بر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در پایان این نشست گفت که سامانه نظارتی ۶١٣٣ پل ارتباطی جامعه نخبگانی و دانش بنیانی با دولت و ارایه دهنده نقطه نظرات و پیگیری مطالبات آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار