کارگردان نمایش "تمام شهر بارانی است"، با بیان اینکه این نمایش در ژانر دفاع مقدس شکل گرفته است، می گوید: متن اثر در 3 اپیزود روایت و نگاه جدیدی به زندگی یک جانباز شیمیایی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايران تئاتر، "رضا رمضانی"  با اشاره به اینکه "تمام شهر بارانی است" در 3 اپیزود بیانگر دغدغه های بازماندگان دوران جنگ است، اظهار می کند: اپیزود اول روایتگر زندگی همسر جانبازی است که در برهه ای از زمان به دلیل سختی ها و مشکلات آرزوی مرگ را برای جانباز دارد. اپیزود دوم نگاه خود جانباز به زندگی و مشکلی است که برای همسرش به وجود آورده و برای خود آرزوی مرگ می کند. اپیزود سوم داستان نیز مرگ است که با دیدن عشق میان این دو انسان، علیرغم هویت وجودی اش، خواستار ادامه حیات و حفظ عشق میان این زن و شوهر می شود.

وی پرداختن به وجوه مختلف زندگی جانبازان را، که از دغدغه های ذهنی اش است، یکی از دلایل انتخاب این نمایشنامه می داند و تشریح می کند: سال هاست جنگ تمام شده، اما هنوز افرادی هستند که با مسائل و دشواری های مختلفی درگیرند و ما مدیون آن ها هستیم. از سوی دیگر علی اصغری، نویسنده این نمایشنامه، نگاه جدید و خلاقانه ای به این موضوع داشت. تکراری که در اپیزودهای متن وجود داشت، از دیگر دلایل انتخاب متن است.

وی با اشاره به فضای سوررئال حاکم بر متن نمایشش خاطرنشان می کند: تلاش کردیم در راستای این فضا حرکت کنیم که کاملاً مفهومی و استرلیزه است. طراحی صحنه که از سوی آقای لادی شکل گرفته نیز در راستای این فضا و کاربردی است، اما بازی بازیگران رئال است و با توجه به این فرم، مخاطب ارتباط خوبی با نمایش برقرار کرده است، زیرا در هر اپیزود با یک دیدگاه جدید رو به رو می شود.

رمضانی با اشاره به ضرورت وجود نگاه جدید در حوزه تئاتر دفاع مقدس تصریح می کند: اکنون زمانی است که باید به پیامدهای جنگ پرداخت. جنگ و دفاع موضوعات قابل توجهی اند، اما بی شک پیامدهای فراوانی را به دنبال دارند. نویسندگان باید به این وجه از دفاع مقدس بپردازند، زیرا هنوز هم می توانند به موضوعات نابی دست یابند. پیش از این کارگردانانی مانند حاتمی کیا و ملاقلی پور به خود جنگ و مناطق جنگی پرداخته اند و شاید پرداختن دوباره به این موضوعات سبب تکرار شود.

وی در پایان با اشاره به بحران مخاطب اذعان می کند: امیدوارم ارتباط قوی تری میان مردم و هنر تئاتر شکل بگیرد. علیرغم تبلیغات بسیار، هنوز هم حضور گسترده مردم را در تالارهای نمایشی شاهد نیستیم.

عوامل اجرایی این نمایش عبارت اند از: نویسنده: علی اصغری، کارگردان: رضا رمضانی، بازیگران: بهار کریم زاده، رضا رمضانی و مانلی حسین پور، طراح صحنه و لباس: وحید لادی، ساخت و انتخاب موسیقی: سعید رضایت، طراح و اجرای نور: کیوان ضیاپور، طراح پوستر و بروشور: علی رجبی نژاد، عکاس: نازنین روحانی، منشی صحنه: مریم منزوی، مدیر صحنه: احمد سطوری و منصور اوشنی، دستیاران طراح صحنه و لباس: حمیدرضا صفوی و شهرام کاشی و طراح و ترکیب صدا: حسین رسولیان.

گفتني  است؛ علاقه مندان می توانند برای تماشای این نمایش هر روز به جز شنبه ها ساعت 18:30 به اداره برنامه های تئاتر واقع در میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، خیابان شهید محمدآقا مراجعه کنند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.