رئیس هیئت کاراته استان قم از برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره 17 تن از شهدای سرافراز کاراته‌کای قم در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسن عابدی امروز اظهار داشت: با توجه به این‌که همه ساله روزهای پایانی شهریورماه و آغاز مهرماه یادآور رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثار جوانان جان بر کف ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است، هیئت کاراته نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی را پیش‌بینی و برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همه ساله در این ایام رقابت‌های کاراته به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار شده و در حاشیه آن برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه با خاطره‌گویی، مداحی، تجلیل از خانواده شهدا و ... برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این برنامه‌ها آشنا کردن نسل جوان با ایثار و از خودگذشتگی جوانانی است که در راه دفاع از آرمان‌های ایران اسلامی به مقابله با دشمن پرداختند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: امسال نیز ما نظیر چنین برنامه‌هایی را به مناسبت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی و برگزار کردیم اما حال و هوای آن با سال‌های گذشته تفاوت ویژه‌ای داشت چراکه امسال با همت و تلاشی که در هیئت کاراته توسط همکاران پرتلاش این هیئت صورت گرفت، مراسم در نظر گرفته شده ویژه شهدای رشته کاراته با حضور مسئولین به انجام رسید.

وی ادامه داد: با پیگیری حجت‌الاسلام کریمی مسئول فرهنگی هیئت کاراته، تعامل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ و همکاری بسیج ورزشکاران سپاه علی بن ابیطالب (ع) و اداره کل ورزش و جوانان و تعامل برخی نهادهای دیگر توانستیم نام شهدای ورزشکار رشته کاراته را استخراج کنیم.

عابدی اظهار داشت: همانگونه که همه ما می‌دانیم استان قم در سال‌های جنگ حق علیه باطل یعنی دفاع مقدس، 6 هزار شهید گلگون کفن و سرافراز را تقدیم این انقلاب کرد تا ایران اسلامی همیشه سرافراز بماند اما از بین این 6 هزار شهید نزدیک به 180 شهید در ورزش فعال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از بین این تعداد شهید ورزشکار استان قم در جنگ تحمیلی، افتخار می‌کنیم که 17 تن از آن‌ها شهدایی هستند که در رشته کاراته فعال بوده‌اند و مراسمی که در حاشیه رقابت‌های کاراته قهرمانی نوجوانان استان قم برنامه‌ریزی کردیم، به یاد این عزیزان برگزار شد و از خانواده شهدای کاراته‌کای استان قم با اهدای لوح تقدیر به رسم یادبود قدردانی شد.

رئیس هیئت کاراته استان قم اظهار داشت: رقابت‌های کاراته قهرمانی نوجوان استان قم به نام و یاد شهدای کاراته‌کای استان قم برگزار شد و به همین منظور از خانواده این عزیزان دعوت به عمل آورده و در حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان، نماینده ولی فقیه در ناحیه امام حسین (ع)، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ماهان تندیس، فرمانده سابق بسیج و ورزشکاران، مربیان، قهرمانان و مدیران باشگاه‌های کاراته قم مراسم بسیار باشکوهی برگزار شد./ج1

برچسب ها: کاراته ، قم ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.