مدیرعامل منطقه آزاد ارس از عقد تفاهم نامه همکاری با صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف توسعه بازرگانی بین الملل در منطقه آزاد ارس و استفاده بازرگانان از خدمات بیمه ای و ضمانتی خبر داد .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود: در راستای افزایش ظرفیت توسعه صادرات غیر نفتی و تعامل بیش از پیش صندوق ضمانت صادرات ایران با بازاگانان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس این تفاهم همکاری انجام شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس حمایت از برنامه های ارس در راستای توسعه صادرات، ارائه خدمات مشاوره ای و برنامه های آموزشی،تسهیل پوشش مالی و بیمه ای، هماهنگی با سازمان های حمایتی در حوزه های کاری مختلف، پوشش بیمه ای ریسک سرمایه گذاری خارجی و اعطای کارگزاری صندوق به منطقه آزاد ارس از جمله تعهدات صندوق ضمانت صادرات ایران در این تفاهم نامه می باشد.

وی ضمانت سرمایه های خارجی را لازمه توسعه تولید و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر دانست و افزود: روند سرمایه گذاری در ارس به دلیل اعتمادسازی جهت ضمانت سرمایه های خارجی روبه افزایش بوده و امیدواریم با راه اندازی صندوق ضمانت صادرات ایران شاهد تحولات خوبی در این زمینه باشیم.

نجفی با بیان اینکه هم اکنون 143 واحد تولیدی جدید در فازهای صنعتی منطقه آزاد ارس در حال احداث می باشند افزود: 72 واحد تولیدی و صنعتی فعال در منطقه آزاد ارس تولیدات خود را به 14 کشور دنیا صادر می کنند که در شش ماه نخست سالجاری 75 هزار تن کالا به ارزش 46 میلیون دلار بوده است./س

 

برچسب ها: امضا ، تفاهم نامه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.